پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

مبلمان تک نفره از جمله وسایلی هستند که می‌توان از آن‌ها تقریبا در هر نوع چیدمان و سبک دکوراسیونی استفاده کرد و با استفاده از آن‌‌ها زیبایی و جلوه خاصی به منزل بخشید. در این مطلب از  سعی کرده‌ایم تا نکاتی را در رابطه با استفاده از مبل تک نفره در خانه و چگونگی قرار دادن آن در کنار سایر وسایل و مبلمان بیان کنیم. با ما همراه باشید.

وقتی صحبت از تهیه و خریداری مبلمان برای منزل می‌شود، خرید مبل تک نفره بسته به استایل و کیفیت، از مهم‌ترین ارکان خرید مبلمان به حساب می‌آید. ممکن است این نکته مورد توجه همگان نباشد که مبل تک نفره در منزل از اصلی‌ترین قطعات مبلمان در هال پذیرایی هر منزلی است که به طراحی و دکوراسیون داخلی خانه جلوه‌ خاصی می‌بخشد. حتی اگر این مبل را برای استفاده موقت خریداری می‌کنید، دقت در انتخاب آن از اهمیت زیادی برخوردار است. مبل تک نفره در خانه بر خلاف مبل‌های دو یا سه نفره فضایی بیشتری را برای قرار دادن دیگر وسایل و سرویس چوبی شما ایجاد می‌کند. اگر شما سبک قدیمی، مدرن یا ترکیبی از سبک‌های مختلف را برای دکوراسیون منزل خود در نظر بگیرید، در هر صورت تنوع زیادی برای مدل، رنگ، طرح و بافت رویه مبل تک نفره در بازارها موجود است و شما به راحتی می‌توانید دکوراسیون دلخواه و ایده‌آل خود را در منزلتان به وجود آورید.

خیلی از افراد هنگام چیدمان مبلمان در خانه توجه زیادی به نحوه قرار دادن مبل تک نفره نمی‌کنند و به همین دلیل هم نه تنها به دکوراسیون مطلوبی دست پیدا نمی‌کنند، بلکه نمی‌توانند بهترین استفاده را نیز از آن داشته باشند. در این مطلب سعی داریم یک سری نکات برای استفاده از مبل تک نفره را برایتان بازگو کنیم و همچنین موارد استفاده و نحوه‌ی چیدمان این نوع مبل را به شما معرفی ‌کنیم. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

مبل تک نفره در خانه

برای شروع این ۵ روش را برای چیدمان مبلمان به همراه مبل تک نفره در خانه ملاحضه کنید:

یک جفت کاناپه به همراه یک مبل تک نفره

این ترکیب ساده، شیک و مرتب برای نشستن تعداد نسبتا زیادی از مهمانان منسب است. مبل تک نفره به عنوان مبل میزبان‌ در نظر گرفته می‌شود و قرار دادن کاناپه‌ها رو به روی هم احساس صمیمت و راحتی در مهمان‌‌ها ایجاد می‌کند. این روش از قرار دادن مبل‌ها چیدمان مناسبی برای خانه‌های بزرگ است؛ چرا که فضا را تقسیم می‌کند و همچنین برای هال‌های پذیرایی کوچک‌تر نیز مناسب است. رنگ مبل تک نفره در این طرح می‌تواند با رنگ کاناپه‌ها متفاوت باشد. در این نوع چیدمان برای انتخاب رنگ کوسن ها خلاقیت به خرج دهید به عنوان مثال می‌توان رنگی متفاوت برای کوسن‌های دو کاناپه انتخاب کرد و رنگ آن‌ها را با رنگ مبل دو نفره ست کرد. البته در انتخاب رنگ کوسن و ست کردن آن‌ها با مبلمان حتما به این نکته نیز توجه داشته باشید که چه رنگ‌هایی با هم ست می‌شوند تا بتوانید زیباترین ترکیب مبل و کوسن را برای منزل خود به ارمغان بیاورید.

توجه کنید که برای حفظ تقارن در چیدمان منزل خود می‌توانید هر دو کاناپه تک نفره استفاده شده را به یک اندازه انتخاب کنید. یعنی از دو کاناپه دو نفره استفاده کنید که در این صورت به یک چیدمان مبل ۵ نفره دست پیدا می‌کنید، که می‌تواند برای خانه‌های کوچک مناسب باشد، و یا از دو کاناپه سه نفره استفاده کنید که برای خانه‌های نسبتا بزرگ‌تر مناسب بوده و می‌توانید یک چیدمان مبلمان ۷ نفره متفاوت برای خانه خود بوجود آورید. در صورتی که به تقارن چیدمان نیز اهمیت ندهید و یا نوع چیدمان خانه به شما استفاده از دو کاناپه هم اندازه را ندهد، می‌توانید از یک کاناپه دو نفره و یک کاناپه سه نفره در روبروی هم و یک مدل مبل تکی نیز در وسط آن‌ها استفاده کنید. همه این موارد بستگی به سلیقه و البته نوع خانه شما دارد.

مبل تک نفره در خانه

یک کاناپه و دو مبل تک نفره در خانه

یک جفت مبل تک نفره را نزدیک به هم و روبه‌روی یک کاناپه قرار دهید. این چیدمان احتمالا رایج‌ترین و معمول‌ترین روش برای دکوراسیون مبلمان منزل است و تقریبا در همه‌ هال‌های پذیرایی با هر طرح و اندازه‌ای کار‌آمد است. مبل های تک نفره با ابعاد مناسب با اندازه و بزرگی هال‌ پذیرایی خانه‌ خود انتخاب کنید. اگر فضای بزرگ‌تری در دسترس دارید از مبلمان راحتی تک نفره که بزرگ‌تر هستند استفاده کنید. برعکس برای هال‌های پذیرایی کوچک‌تر صندلی‌های تک نفره جمع و جور انتخاب‌های مناسب‌تری هستند. در صورتی که قصد استفاده از صندلی تکی در خانه خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به انواع صندلی راک یا همان صندلی گهواره ای نیز داشته باشید.

در این چیدمان مبل تکی نیز می‌توانید از کاناپه دو و یا سه نفره استفاده کنید که در این صورت نیز می‌توانید به یک چیدمان مبل ۴ نفره و یا  ۵ نفره دست پیدا کنید.

مبل تک نفره در خانه

یک کاناپه و دو مبل تک نفره در گوشه‌ها

در اتاق‌های پذیرایی که تعداد بیشتری راهرو دارید، بهتر است که مبل های تک نفره را با فاصله بیشتری از هم و ترجیحا در گوشه های فضای هال قرار دهید و راه را برای رفت و آمد افراد خانه راحت‌تر کنید. در تصویر زیر می‌بینیم که فضای بازتری با این چیدمان برای محیط خانه ایجاد شده است.

مبل تک نفره در خانه

دو کاناپه به همراه دو مبل تک نفره ناهماهنگ

اگر فضای بزرگی برایتان موجود است و با این حال احتیاج دارید که راه های گذر و رفت و آمد بیشتری را در هال‌ پذیرایی‌تان ایجاد کنید دو کاناپه را در نظر بگیرید که به شکل ال در کنار هم قرار گرفته‌اند و دو مبل تک نفره با اندازه‌های مختلف که روبه روی آن‌ها قرار دارند. این چیدمان خاص و مدرن است و مثل روش بالا فضای زیادی را برای رفت و آمد ایجاد می‌کند. در اینجا ترکیبی از مبلمان را داریم که به زیبایی در هال پذیرایی قرار گرفتند. برای زیبایی بیشتر نیز می‌توانید از یک آباژور ایستاده کنار مبل استفاده کنید.

مبل تک نفره در خانه

یک کاناپه و چهار صندلی یا مبل تک نفره

اگر هال پذیرایی‌تان به اندازه کافی بزرگ است ما قرار دادن دو جفت صندلی یا مبل دو نفره و به وجود آوردن چیدمانی یو شکل را در آن ایجاد می‌کنیم. می‌توان یک جفت از مبل‌های تک نفره را راحتی و مناسب برای کتاب خواندن و لم دادن و جفت دیگر را به منظور نشستن و گپ و گفت و گو‌های خانگی انتخاب کرد و یا مثل شکل زیر هر چهار مبل تک نفره را یک جور سفارش داد.

موارد استفاده از مبل تک نفره در خانه

مبل تک نفره را در هر جایی از منزل که بگذارید قابل استفاده است. اما بعضی مکان‌ها در منزل نیاز بیشتری به وجود یک مبل تک نفره دارند و و قرار دادن مبل در این مکان ها راحتی بیشتری را برایتان به ارمغان می‌آورد. در زیر به چند نمونه از موارد استفاده از مبل تک نفره در منزل اشاره می‌کنیم:

مبل تک نفره در اتاق مطالعه

اگر در یکی از اتاق‌های منزلتان کتاب خانه‌ بزرگی قرار دادید و از آن اتاق صرفا برای مطالعه استفاده می‌کنید به یک مبل تک نیاز خواهید داشت تا در اوقات فراغت روی آن نشسته و با آرامش به مطالعه مشغول شوید. در اکثر اتاق‌های مطالعه یک مبل تک نفره به چشم می‌خورد. به تصویر زیر نگاه کنید:

مبل تک نفره در خانه

مبل تک نفره کنار شومینه

در سرمای زمستان و بعد از یک روز سخت کاری که به منزل برمی‌گردید هیچ چز به اندازه نشستن کنار شومینه آرامش بخش نیست. پس همیشه یک مبل تک نفره‌ را در کنار شومینه داشته باشید.  با این کار فضای دنجی را برای نشستن و استراحت کردن خود یا همسرتان در خانه ایجاد می‌کنید. قرار دادن مبل تک نفره نزدیک شومینه از پرکاربردترین موارد استفاده از این مبل در منازل است.

قرار دادن مبل تک نفره کنار میز تلفن

در اتاق پذیرایی هر کجا که میز تلفن را قرار می‌دهید احتیاج به یک مبل تک نفره هم در کنار آن دارید. می‌توانید هنگام صحبت کردن با تلفن روی این مبل نشسته و از گفتگوی تلفنی با دوستان و آشنایانتان لذت ببرید. همچنین اگر مایلید در اتاق خوابتان فضای مناسبی برای خلوت کردن با یک دوست و یا گپ و گفتگوهای خانودگی فراهم کنید قرار دادن یک مبل تک نفره در آن ایده ی جالبی است.

استفاده از مبل تکی در اتاق خواب

حتما شما هم مثل خیلی از افراد نیاز دارید که گهگاهی در اتاق خوابتان با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خلوت کرده و به صحبت بنشینید. با قرار دادن یک مبل تک نفره در اتاق جایی مناسب برای نشستن آن‌ها فراهم کنید.همچنین شما با گذاشتن مبل تک نفره در اتاق خواب فضایی صمیمی و دوستانه در محیط اتاقتان ایجاد می‌کنید.

مبل تک نفره در خانه

سبک‌ها و طرح های زیادی برای چیدمان و دکوراسیون مبلمان در منزل وجود دارند، ولی به هر سبک و روشی که فضای داخلی خانه‌تان را با مبلمان تزیین می‌کنید نحوه و مکان قرار گرفتن مبل تک نفره از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر می‌‌خواهید بهترین استفاده را از فضای داخلی خانه داشته باشید باید دقت بیشتری در تزیین و چیدمان مبل تک نفره به تنهایی یا در کنار مبل های دیگر داشته باشید. امیدواریم این مطلب در زمینه دکوراسیون و استفاده بهینه از مبل تک نفره به شما عزیزان کمک زیادی کرده باشد. 

منبع:tookamart.com

درباره نویسنده