س٫ اردیبهشت ۱۸ام, ۱۴۰۳

چهار مورد از زیبا ترین مساجد استانبول

مساجد بخشی جدایی ناپذیر از معماری و میراث فرهنگی استانبول هستند که زیبایی آنها چشمان هر گردشگری را خیره می کند.

 

بسیاری از گردشگران استانبول را به مسجد های زیبای آن می شناسند و برای دیدن آنها مسافت بسیار زیادی را از کشور خود به آنجا سفر می کنند. اگر شما نیز یکی از مشتاقان دیدن این مساجد هستید ما در ادامه چهار مورد از زیبا ترین مساجد استانبول را معرفی خواهیم کرد.

۱. مسجد آبی: احتمالاً معروف‌ ترین مسجد استانبول، مسجد آبی است که به دلیل کاشی کاری‌های آبی روشن و چشمگیرش یک جاذبه گردشگری بسیار محبوب است. این مسجد آخرین مسجد بزرگ دوره عثمانی به شمار می رود و در قدن ۱۷ ساخته شده است.

 

۲. مسجد سلیمانیه: شاید این بزرگترین مسجد استانبول نباشد، اما مطمئنا یکی از زیباترین مساجد است. این مسجد که در قدن ۱۶ ساخته شده است تنها ده دقیقه پیاده از بازار بزرگ فاصله دارد و توسط با استعداد ترین معمار امپراتوری عثمانی، میمار سینان، طراحی شده و برای مشهورترین سلطان عثمانی، که به طور گسترده به نام “سلیمان باشکوه” شناخته می شود، ساخته شده است.

۳. مسجد رستم پاشا: این مسجد کوچک اما باشکوه که توسط معمار مشهور سینان برای وزیر اعظم سلیمان طراحی شده است و در بالای مجموعه ای از مغازه های طاقدار قرار دارد که برای حمایت مالی و فیزیکی مجموعه تعبیه شده اند.

۴. مسجد جدید: برخلاف نامی که این مسجد دارد، در قرن ۱۶ ساخته شده است. ساخت مسجد جدید که در انتهای پل معروف گالاتا استانبول قرار دارد، بیش از نیم قرن طول کشیده است. درون این مسجد به وسیله ورق طلا، سنگ مرمر حکاکی شده و کاشی های ایزنیک تزئین شده است.

طلا

درباره نویسنده