د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

چهار طرح بازآفرینی شهر زنجان در حال اجراست

 

رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان گفت: چهار طرح مهم بازآفرینی شهری زنجان از جمله ساماندهی سکونتگاه کوی فلسطین شهر زنجان در حال انجام است که این مهم با همکاری‌های بین بخشی انجام می‌شود.

علی عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار چهار شهر هدف بازآفرینی بافت‌های شهری است و طرح های مد نظر در آنها اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در شهر زنجان سه طرح حوزه بازآفرینی مد نظر قرار گرفته است، اضافه کرد: ساماندهی کوی فلسطین با جدیت دنبال می شود.

این مسوول ادامه داد: کوی فلسطین یکی از هشت سکونتگاه غیررسمی شهر زنجان است که در سفر رییس جمهور در ۲۷ آبان ۱۴۰۰ به این استان دستور تسریع در رفع مشکلات مردم این محله از سوی رییس جمهور صادر شد.

وی دیگر طرح های مهم بازآفرینی شهر زنجان را ساماندهی کوی فاطمیه و گولجیگ آباد اعلام کرد و گفت: ساماندهی نجف آباد زنجان نیز طبق تفاهم نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است.

این مسوول ادامه داد: شرکت بازآفرینی ایران درصدد است که ادامه روند بازسازی و نوسازی بافت فرسوده با مشارکت خود مردم انجام شود.

وی اظهار داشت: بسته تشویقی نوسازی محله ای در بافت های فرسوده ابلاغ شده و مراحل اجرایی شدن آن در حال پیگیری است.

این مسوول یادآور شد: تشکیل ستادهای شهرستانی بازآفرینی در شهرستان های هدف بازآفرینی و نیز تشکیل کارگروه های ذیل ستاد استانی بازآفرینی شهری در حال پیگیری است که پروژه های مطرح در ستاد استانی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

ایرنا

درباره نویسنده