ش٫ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۴۰۳

چهار شهر استان زنجان دارای محلات ناکارآمد است

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه چهار شهر در این استان دارای محلات ناکارآمد است، گفت: این محلات در شهرهای زنجان، خرم‌دره، ابهر و قیدار قرار دارد.

به گزارش خبرگزار مهر، رحیم توسلیان در جلسه پیگیری اجرای سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای و ناکارآمد شهری که در محل سالن اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: احداث چهار میلیون واحد مسکونی در سطح کشور در قالب نهضت ملی مسکن، شامل حمایتی، بخش خصوصی، خودمالکی و بافت فرسوده از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری در گرو ارائه بسته‌های تشویقی است، ابراز کرد: اجرای این مهم باعث افزایش اقبال ساکنان این مناطق به احیای واحدهای مسکونی می‌شود.

توسلیان با یادآور اینکه توسعه پایدار شهری از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در این راستا اطلاع‌رسانی مشوق‌های نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن در بافت‌های فرسوده بسیار مهم است، به همین خاطر شهرداری‌های استان باید در این خصوص بسته‌های تشویقی را به اطلاع مردم برسانند.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه چهار شهر در این استان دارای محلات ناکارآمد است، گفت: این محلات در شهرهای زنجان، خرم‌دره، ابهر و قیدار قرار دارد که باید برای توانمندسازی این محلات توجه ویژه شود.

مهر

درباره نویسنده