چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳

چرا سازندگان اهواز، مناسب‌سازی معابر شهر را رعایت نمی‌کنند؟

خوزستان معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز گفت: بخشی از وضعیت کنونی معابر شهر اهواز، به موضوعات مرتبط با سطوح خیابان‌ها و دفع آب‌های سطحی برمی‌گردد که سازندگان بخش خصوصی برای جلوگیری از آبگرفتگی این موارد را رعایت نمی‌کنند.

هدایت‌الله زارع‌زاده در نشست نخبگان معلول با استاندار خوزستان که امروز (۱۸ آذرماه) برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان، اظهار کرد: با توجه به وسعت و جمعیت جامعه هدف، اقدامات نیازمند تسریع و افزایش حجم کار است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از مسائل در زمینه مناسب‌سازی فضای شهری، پراکندگی کار است. سال گذشته در بخش بودجه در حوزه توجه به توان‌خواهان و مناسب‌سازی محیط برای این افراد، به این جمع‌بندی رسیدیم که تا حد امکان کار به صورت متمرکز انجام شود و امسال این تصمیم نمود پیدا کرد.

زارع‌زاده بیان کرد: دیدگاه ما این است که هر اقدامی انجام می‌شود برای عموم شهروندان است زیرا ممکن است هر شهروندی در یک بازه زمانی، با مشکلات جسمی و حرکتی مواجه شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز گفت: متاسفانه به دلایل مختلف به گذرگاه‌ها و معابر شهر در اهواز توجه نشده است. اکنون در صدور پروانه ساختمان، سازنده به خصوص موظف شده است که بر اساس ضوابطی که شهرداری در این زمینه تعیین می‌کند، فعالیت کند.

وی تصریح کرد: تنها در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در بیش از ۷۰۰ مورد، مهندسان و کارشناسانی که وظایف خود را به درستی انجام ندادند به شورای انتظامی معرفی شدند. امسال تعداد این تخلفات به صورت چشمگیر کاهش یافت که این موضوع به دلیل برخورد قاطع با این افراد است.

زارع‌زاده افزود: در خصوص معابر عمومی و پیاده‌روهای شهر باید توجه شود که اختیار ساخت در دست سازندگان بخش خصوصی است که باید ضوابط شهرسازی توسط آن‌ها رعایت شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز گفت: بخشی از این وضعیت کنونی معابر شهر اهواز، به موضوعات مرتبط با سطوح خیابان‌ها و دفع آب‌های سطحی برمی‌گردد که سازندگان بخش خصوصی برای جلوگیری از آبگرفتگی این موارد را رعایت نمی‌کنند.

ایسنا

درباره نویسنده