ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

پیشنهاد بلندمرتبه سازی تا سقف ۲۰ طبقه در گرگان به شورای شهرسازی

شهردارگرگان گفت: پیشنهادات اولیه برای تحصیل مجوز بلندمرتبه سازی تا ارتفاع ۲۰ طبقه در گرگان تهیه و برای تایید به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شد.

سید محمدرضا سیدالنگی  اظهار کرد: در راستای تولید مسکن نیازمند ضوابط بلندمرتبه سازی بودیم که خوشبختانه در پهنه‌های مختلف شهر گرگان تا ۲۰ طبقه براساس استانداردها و ضوابط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تهیه و برای تأیید به مراجع مربوطه ارسال شد.

شهردار گرگان افزود: ما در راستای برنامه محوری در مرحله نخست، نظام مسائل شهر را مشخص کرده و با برنامه ریزی در یک بازه زمانی سه ساله تا سال ۱۴۰۴ برای حل مسائل شهر اقدام کرده‌ایم.

وی با اشاره به عبور ۲۴ میلیون نفر در عید ۱۴۰۱ از گرگان، گفت: بر این اساس ما گرگان را به عنوان مقصد گردشگری تعریف کردیم و قرار است اقامت مسافران را در شهر گرگان بالا ببریم.

سیدالنگی بیان کرد: گرگان اولین شهری است که در حوزه زیرساخت‌های شهر هوشمند در راستای ارائه خدمات به شهروندان با دو شرکت همکاری لازم را آغاز کرده است.

شهردار گرگان گفت: هدایت آب‌های سطحی (فاز اول کوی منظریه) با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، رونمایی از ۶ دستگاه اتوبوس جدید درون شهری با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال، افتتاح دبیرخانه بزرگترین رویداد ورزشی شهرداری گرگان (المپیاد ورزشی محلات) با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، فاز نخست غرفه‌های صنایع دستی پارک بانوان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، پروژه جهادی «انجیرآب» شامل آسفالت معابر خاکی، پیاده‌رو سازی و سایت ورزشی روباز با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال، اجرا و بهره‌برداری از مبلمان جدید شهری با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال، افتتاح فرهنگسرای اشتغال و کارآفرینی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و نهضت آسفالت سطح شهر از جمله پروژه‌های قابل افتتاح یا بهره‌برداری شهرداری گرگان در دهه فجر ۱۴۰۱ است.

مهر

درباره نویسنده