چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

پس از ۱۱ ماه شهرسازی الکترونیک در اصفهان به ثمر نشست

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از اولویت‌های کاری این کمیسیون شهرسازی الکترونیک بود که این روز‌ها پس از حدود ۱۱ ماه شاهد به ثمر نشستن آن هستیم.

رسول میرباقری در نطق میان‌دستور چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:  یکی از اولویت‌های ما شهرسازی الکترونیک بود که این روز‌ها پس از حدود ۱۱ ماه شاهد به ثمر نشستن آن هستیم. آخرین جلسه پیرامون این موضوع نیز فردا برگزار می‌شود که مشکلات طرح به صورت عملی بیان خواهد شد. مقرر شد که دو نمونه پروانه هم توسط دو نفر مالک به صورت عملی ثبت شود تا مشکلات طرح به طور دقیق و عملیاتی بررسی شود.

میرباقری می گوید: با پیگیری اعضای شورا، کاری که در ۱۱ ماه در شهرسازی الکترونیکی شد بیش از ۱۰ سال گذشته پیش رفته است و امروز می‌توانیم ادعا کنیم که جایگاه خوبی در کشور داریم و در برخی خدمات حتی از بعضی شهر‌های پیشتاز نیز جلوتر هستیم.

او می گوید: مذاکرات اولیه اجرای طرح، دی‌ماه آغاز شد، اصلاح فرآیند‌ها و کوتاه شدن مراحل صدور پروانه، پیاده سازی روی سرور اصلی نیز انجام شد و پس از برگزاری چندین جلسه، اکنون در ۷ منطقه همکاران ما حضور دارند و این طرح را تسری دادند که به زودی در سایر مناطق نیز اجرا می‌شود. امیدواریم اگر اشکالاتی هست با هم اندیشی و همت دوستان برطرف شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان  گفت: از دیگر اولویت‌های کمیسیون ما بازآفرینی است. اجلاسی در کشور برگزار و روز چهارشنبه در حضور رئیس مجلس در این زمینه صحبت‌هایی مطرح شد.

او می گوید: دو نفر در این اجلاس صحبت کردند که بنده به عنوان رئیس کمیته بازآفرینی مجمع روسای کمیسیون‌ها نکاتی را ارائه کردم. در این جلسه به مسکن مهر اشاره کرده و گفتم که این طرح به بیراهه رفته و نهضت جهش مسکن هیچ قدمی در راه بافت فرسوده شهر‌ها برنمی‌دارد. خطاب به رئیس مجلس گفتم که شما به عنوان کسی که ۱۲ سال سکان‌دار شهرداری بودید بهتر از هرکسی مشکلات شهرداری‌ها را درک می‌کنید و امیدواریم در این دوره اتفاقات خوبی رخ دهد.

میرباقری گفت:عدم وجود بسته‌های تشویقی کارا و همخوان، پروسه طولانی تصویب طرح‌های بازآفرینی در کمیسیون ماده ۱۰۰، عدم تشکیل جلسات ستاد بازآفرینی به صورت منظم، تعدد انواع دفاتر و موازی کاری در استانداری، شهرداری و راه و شهرسازی از جمله این مشکلات است.

او گفت: اتفاق خوبی که در شهرداری اصفهان در حال انجام است و جلسات بازآفرینی با حضور شهردار هر ۱۵ روز یک بار تشکیل می‌شود. مقرر شده در همه مناطق پانزده‌گانه اصفهان کمیته بازآفرینی شکل بگیرد و ان شالله در هفته‌های آینده شاهد باشیم که مدیران هر منطقه‌ای گزارشی از بازآفرینی در منطقه خود ارائه دهد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان معتقد است: اگر با همان روشی که در ۲۰ سال گذشته در حوزه بازآفرینی پیش رفتیم، ادامه دهیم شاید تا ۷۰ سال دیگر هم بافت فرسوده کنونی بازآفرینی نشود که در این زمان طولانی بافت فرسوده گسترده‌تر هم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

درباره نویسنده