ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

پروژه «سبزه‌میدان» کلید پروژه «دولتخانه صفوی» قزوین است

 

 مدیرکل نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: پروژه سبزه‌میدان کلید دولتخانه صفوی است و اگر این پروژه به درستی انجام شود در ابعاد مختلف تاریخی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، معماری و اقتصادی می‌تواند راهگشای پروژه دولتخانه صفوی شود.

آرش رشوند در آیین افتتاح پروژه‌های شهرداری که امروز ۲۶ اسفند ماه در سالن اجتماعات موزه مرکزی قزوین برگزار شد، تصریح کرد: امروز پروژه میدان آزادی و ۱۲ پروژه شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پروژه دولتخانه جزئی از پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به قزوین بود، سازمان‌ها و نهادهای مختلفی از جمله میراث فرهنگی بخشی از این پروژه را اجرایی کردند، در سال ۱۳۹۵ جلسه‌ای در استانداری برگزار و در نهایت تصمیم‌گیری شد که پروژه دولتخانه صفوی و پنج پروژه دیگر در اولویت بهره‌برداری قرار بگیرند.

مدیرکل نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین اظهار کرد: در پروژه دولتخانه صفوی تقسیم وظایف صورت و بازآفرینی سبزه‌میدان و فضای سبز آن بر عهده شهرداری قرار گرفت، از همان سال مطالعات گسترده در این حوزه شروع و دفتر فنی و دفتر تسهیلگری تأسیس شد، اقدامات اجتماعی انجام شد و معاونت حمل و نقل و ترافیک در حوزه ترافیک نیز همکاری زیادی داشت.

وی خاطرنشان کرد: پروژه سبزه‌میدان کلید دولتخانه صفوی است و اگر این پروژه به درستی انجام شود در ابعاد مختلف تاریخی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، معماری و اقتصادی می‌تواند راهگشای پروژه دولتخانه صفوی شود، از سال ۹۶ به صورت جدی پروژه آغاز شد با توجه به وسعتی که سه هکتار بود پروژه به ۱۶ زیر پروژه تقسیم شد.

رشوند بیان کرد: در مرحله اول پیاده‌رو و خیابان ضلع شمال، پیاده‌رو و ضلع جنوب، پیاده‌روی  غربی و شرقی به صورت مشارکتی انجام شد و درنهایت محدوده مرکزی با وسعت یک هکتار صورت گرفت.

وی یادآور شد: امروز پروژه سبزه‌میدان به بهره‌برداری رسید اما همچنان اقدامات دیگر در حال اجرا است تا پروژه به مرحله نهایی برسد و تا ۲۹ اسفند به‌صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد، امیدوارم که بتوانیم گام دیگری برای خدمت به مردم برداریم و همراهی شهروندان را برای اجرای پروژه‌های دیگر داشته باشیم.

مدیرکل نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین بیان کرد: برای ۱۳ پروژه شهری بالغ‌بر ۳۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه انجام شده است، این طرح‌ها اغلب بازآفرینی و بهسازی شده است که شامل آماده‌سازی میدان آزادی (سبزه‌میدان)، پیاده‌رو سازی بلاغی، لوله‌گذاری انتقال آب، رونمایی از تجهیزات انفرادی آتش‌نشانان، نرم‌افزارهای مخابراتی، نوسازی ناوگان تاکسیرانی و چند طرح عمرانی دیگر است.

ایسنا

درباره نویسنده