چ٫ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۴۰۳

پایش پهپادی برای کنترل ساخت و ساز غیر مجاز در تبریز

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از شروع طرح کنترل نظارت بر ساخت‌ و ساز‌های غیرمجاز با به کارگیری پهپاد به صورت پایلوت از منطقه ۷ تبریز خبر داد.

محمد عزتی گفت: با توجه به عزم جدی شهرداری برای مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و جلوگیری از هرگونه تخلف ساختمانی، مدیریت شهری مطابق برنامه‌های سال قبل، اقدام به استفاده از فناوریهای به روز و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان کرده است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از فناوریهای هوشمند برای رصد ساخت و سازغیر مجاز گفت: هوشمند سازی یکی از موضوعات مهم و تاثرگذار برای پیشبرد اهداف در امور شهری است و بر همین اساس با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان بومی، تصویربرداری از ۱۲۰۰ هکتار از بافت پرخطر منطقه ۷ آغاز شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز تصریح کرد: کنترل و نظارت بر ساخت و ساز‌های غیرمجاز در محدوده و حریم کلانشهر تبریز با استفاده از فناوری‌های به‌روز به ویژه پهپاد‌ها به صورت رسمی از امروز آغاز شد.

عزتی ادامه داد: تصاویر ضبط شده در پهپاد برای تشدید نظارت به معاونت خدمات شهری و محیط زیست ارسال می‌شود امیدواریم استفاده از پایش هوشمند باعث سهولت جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در شهر باشد.

وی از ارتقای سامانه شهرسازی با استفاده از ابزار‌های هوشمندسازی خبر داد و گفت: در سال‌جاری با هدف هوشمندسازی خدمات شهرسازی اقدامات متنوعی اجرا خواهد شد.

آناج نیوز

 

درباره نویسنده