ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

پایش هوشمند ساخت و سازهای غیرمجاز به وسیله پهپاد

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از پایش هوشمند و گزارش ساخت و سازهای غیرمجاز در بخشی از محدوده و حریم تبریز به وسیله پهپاد در سال آینده خبر داد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد عیوضی در نشست بررسی مصوبات شهرسازی و معماری، ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرداری منطقه ۷ و وسعت حرایم این منطقه بر ضرورت نظارت بر گلوگاه‌های حمل مصالح به حریم و پیشگیری از تخلفات ساختمانی به ویژه ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: به زودی شاهد اجرایی شدن مرحله پایلوت طرح پایش هوشمند ساخت و سازهای غیرمجاز به وسیله پهپاد و تصاویر ماهواره‌ای در بخشی از محدوده و حریم  تبریز خواهیم بود.

وی افزود: خروجی اطلاعات این پایش در اختیار عوامل کنترلی معاونت محیط زیست و خدمات شهری قرار خواهد گرفت تا اقدامات لازم در راستای پیشگیری و یا برخورد با این تخلفات صورت گیرد.

همچنین در این جلسه  شهردار منطقه ۷ نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پرونده‌های موجود در منطقه و مطروحه در دومین قرار خدمت، به تشریح مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه شهرسازی در این منطقه پرداخت.

پروژه‌های سرمایه گذاری در حال احداث، دروازه ورودی صنعتی شهر، بدنه سازی اتوبان دیزل آباد، اتصال آزادراه پیامبر اعظم به آزادراه ارومیه و پرونده های کمیسیون ماده پنج از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.

نشست بررسی مصوبات شهرسازی و معماری دومین قرار خدمت در شهرداری منطقه ۷ با حضور معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز، شهردار منطقه، کارشناسان ستادی معاونت شهرسازی و معماری و مدیران منطقه برگزار شد.

ایلنا

درباره نویسنده