ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

وضعیت خدمات رسانی و توسعه پیرامون مسجد جمکران در شأن قم نیست

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: وضعیت معماری، خدمات‌رسانی و توسعه پیرامون این مکان مقدس هیچ‌گونه تناسبی با جایگاه شهر قم و حضور میلیونی زائران در مسجد جمکران ندارد.

 سید علی‌اکبر اجاق نژاد روز دوشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با انتقاد از وضعیت شهرسازی و سرانه‌های عمومی در منطقه جمکران، بیان داشت: با تقویت زیرساخت‌ها در شهر قم و منطقه جمکران ذهنیت زائران مطمئنا دچار ابهام نخواهد شد.

وی با اشاره به اقبال میلیونی زائران به مسجد جمکران، تصریح کرد: منطقه جمکران با برنامه‌ریزی‌های جدید در شورای اسلامی شهر و شهرداری باید به قطب فرهنگی تبدیل شده و آبادترین و توسعه‌یافته‌ترین منطقه شهری قم تبدیل شود.

وی ادامه داد: برای تصویب طرح جامع مسجد جمکران تمام تلاش خود را بکار خواهیم برد تا زمینه لازم جهت توسعه و جبران عقب‌ماندگی‌ها فراهم شود.

اجاق نژاد با تاکید بر اینکه هم اکنون واقعیت با ذهنیت مسافران و زائران ورودی به قم با یکدیگر متفاوت است و باید این شکاف از بین برود، گفت: نباید پیشرفت و خدمت‌رسانی در شهری مانند قم کمتر از خدمات‌رسانی و توسعه زیرساختی در شهرهای زیارتی در کشورهای عربی باشد.

وی در ادامه بیان داشت: مردم در خارج و داخل کشور نسبت به مباحث فرهنگی و اجتماعی نگاه مطالبه‌گرایانه داشته و انتظار دارند قم در این امور همواره سرآمد باشد.

تولیت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: قم به‌واسطه حضور مراجع تقلید و مراکز و موسسات دینی و فرهنگی بعد از تهران تاثیرگذارترین شهر کشور در تحولات داخلی و بین‌المللی است.

اجاق نژاد ادامه داد: اهمیت و جایگاه قم در بعد بین‌المللی کمتر از تهران نیست و باید توقعات زائران در امور زیرساخت‌های و سایر امور فراهم شود.

ایرنا

درباره نویسنده