چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳

هویت ایرانی – اسلامی در اجرای پروژه‌های فرهنگی باید مورد توجه باشد

 

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : توجه به هویت «ایرانی مسلمان» در سازه‌ها و معماری پروژه‌های فرهنگی ضروری است و باید فضاهای فرهنگی ما جلوه ای ازغنای فرهنگی این ملت مسلمان و ایران اسلامی باشد.

آیت الله رسول فلاحتی روز یکشنبه در دیدار با رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: این رویکرد در ایجاد فضاهای کتابخوانی و کتابخانه ای باید بیشتر مشهود باشد.

وی با بیان اینکه کتابخوانی در ایران باید تقویت شود، گفت: ابزارها و امکانات جدیدی که برای ارتقاء معرفت و آگاهی بشر به وجود آمده،‌ مفید است اما هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب و کتابخوانی را بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به مزیت‌ها و ظرفیت‌های شاخص کتابخانه آیت‌الله مرعشی در ایران که جزو کتابخوانه‌های برتر دنیا محسوب می‌شود،؛ تصریح کرد: کتاب باید حفظ و حراست شود؛ بسیاری از علمای گذشته ما کتب را صحافی می‌کردند زیرا هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد.

امام جمعه رشت کاهش آمار کتابخوانی در ایران را نگران‌کننده دانست و افزود: بعضی‌ها فکر می‌کنند که تنها با روزنامه و موبایل می‌توان آگاهی ها را ارتقاء داد در حالی‌که صحیح نیست و افول کتابخوانی در هر جامعه‌ای جلوی رشد جامعه را می‌گیرد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره کتابخوانی جوانان گفت: کتابخوانی در ایران باید تقویت شود و جوانان و دانشجویان باید از زندگی و احوال علماء و بزرگان تاریخ مطلع شوند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به هویت ایرانی مسلمان در سازه‌ و پروژه‌های مختلف فرهنگی خاطرنشان کرد: یک نویسنده خوب باید سعی کند کلمات وعبارات نویسندگان متبحر را یادداشت و در عباراتش استفاده کند.

ایرنا

درباره نویسنده