پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

هنر اصیل گره چینیِ فارس در زیست‌بوم معماری قرار می‌گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به نمایشگاه گردشگری تهران، گفت: معرفی رشته گره چینی در این نمایشگاه منجر شد که وزیر محترم راه و شهرسازی دستور بدهد این هنر اصیل فارس در زیست‌بوم معماری قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: این استان با برخورداری پیش از ۳۷ درصدی از جاذبه‌های تاریخی، زیارتی، طبیعی و سلامت یکی از قطب‌های گردشگری کشور است.

محمد ثابت اقلیدی با اشاره به بازدید از ۱۲ شهرستان فارس طی دو ماه اخیر افزود: با دید کارشناسی پیگیر حل مسائل و مشکلات در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این شهرستان‌ها هستیم.

او از آماده‌سازی و ساماندهی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شاخص فارس برای نوروز خبر داد و گفت: کمتر از یک ماه به تعطیلات نوروز باقی‌مانده است، از این‌رو تمام تلاشمان را برای ارائه خدمات مناسب و ساماندهی و بهبود وضعیت اماکن تاریخی و گردشگری به کار بسته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس به حضور فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران نیز اشاره و بیان کرد: بخش خصوصی و فعالان حوزه گردشگری مردانه پای‌کار آمدند و شاهد همدلی و اتحاد تمام صنوف و تشکل‌های خصوصی گردشگری در این نمایشگاه بودیم.

ثابت اقلیدی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) استراتژی فارس در این نمایشگاه معرفی مثلث نور و توسعه گردشگری زیارت در سه شهر مشهد، قم و شیراز به‌عنوان حرم‌های مطهر بود که مورد استقبال مردم و مسئولان هم قرار گرفت.

او یادآور شد: با اینکه نمایشگاه مذکور گردشگری بود، اما جریان اقتصادی برای صنایع‌دستی استان را نیز به همراه داشت.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه در غرفه فارس و در کنار معرفی داشته‌های گردشگری برخی از شاخص‌ترین محصولات صنایع‌دستی هم معرفی شد و در معرض دید عموم بازدیدکنندگان قرار گرفت، افزود: در این راستا معرفی رشته گره چینی در نمایشگاه به این منجر شد که وزیر محترم راه و شهرسازی دستور بدهد این هنر اصیل فارس در زیست‌بوم معماری قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس به مشارکت جدی فعالان حوزه گردشگری استان در انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: بی‌تردید در این رویداد مهم و تأثیرگذار شاهد حضور پررنگ فعالان حوزه‌های تخصصی گردشگری صنایع‌دستی و میراث فرهنگی خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان

درباره نویسنده