پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

همایش نقش خراسان در شکوفایی هنر ایرانی- اسلامی در مشهد برگزار شد

سومین همایش ملی نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری ایرانی- اسلامی در مشهد برگزار شد.

دبیر این همایش در مراسم افتتاحیه این همایش افزود: ۱۴۷ مقاله به دبیرخانه ارسال شده که ۳۷ مقاله در قالب پوستر ارائه شد و ۴۶ مقاله نیز به صورت سخنرانی ارائه می‌شود و ۶۴ مقاله نیز رد شده است.

سید حسین مجتبوی افزود: خراسان، مهد علم و تمدن و هنر است و رویداد علمی و فرهنگی خراسان نقش بی بدیلی در فرهنگ بشری دارد و بستر زایش علم و اندیشه است.

وی اضافه کرد: در این همایش ١٠ کارگاه با موضوع هنرهای دستی و تجسمی برگزار می شود و نمایشگاه آثار نقاشی استادان و دانشجویان نیز در حاشیه همایش برپا شده است.

رییس این همایش نیز گفت: هدف از برگزاری این همایش، افزایش سطح علمی استادان و دانشجویان و تبادل نظر در خصوص کسب و کارهای الکترونیک و معماری ایرانی – اسلامی است.

هاشم جلیلی افزود: تجزیه و تحلیل فرمی و محتوایی بناهای معماری خراسان، مطالعه تزئینات وابسته به معماری در آثار معماری خراسان و مناطق همسایه، واکاوی و تحلیل معماری داخلی بناهای خراسان، آیین و رسوم محلی خراسان و معرفی و مطالعه فرمی و تحلیلی آیین‌های نمایشی و موسیقایی بومی و قومی خراسان از محورهای این همایش است.

وی ادامه داد: این همایش را موسسه عالی فردوس در راستای کارآفرینی و شکوفایی هنر و معماری ایرانی اسلامی برپا کرده است و با توجه به شعار سال، سعی می شود موضوع کارآفرینی در موسسه عالی فردوس مورد توجه قرار گیرد.

رییس موسسه آموزش عالی فردوس در مشهد گفت: از آنجا که به اقتصاد هنر توجهی نمی شود موسسه آموزش عالی فردوس، بازارچه آنلاین هنر را راه اندازی کرده است. 

جلیلی افزود: در این موسسه رشته‌های مورد نیاز شهر مشهد و استان نظیر موسیقی ایرانی، معماری، هنر اسلامی و هنرهای تجسمی راه اندازی شده است و تلاش می شود با فعال کردن رشته های هنری که در مشهد وجود ندارد از مهاجرت هنرمندان علاقه مند جلوگیری کنیم.

سومین همایش ملی نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری ایرانی- اسلامی در روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در موزه بزرگ خراسان در مشهد برگزار شد.

ایرنا

درباره نویسنده