د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

همایش ملی «نما و هویت» به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی گفت: سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی در راستای وظایف قانونی خود و با هدف ارتقای سطح آگاهی جامعه تخصصی از مهمترین موضوعات تخصصی معماری و شهرسازی ۹ دی ماه، همایشی تخصصی با عنوان «نما و هویت» برگزار می‌کند.

 مریم استادی، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در گفتگویی با بیان اینکه هویت شهرهای امروز در گرو آنچه از سیمای آن پیداست می باشد. اظهارکرد: معماری و شهرسازی اصیل ایرانی همواره  از ارزش‌های استوار و پاسخگو به زمان خود، برخوردار بوده است.
وی گفت: این معماری دارای چنان هویت و مفهومی است که هنوز پس از گذشت سالیان متمادی می‌تواند سر مشق مناسبی برای ساخت و سازهای امروزه در پیوستار زمان باشد.
استادی با بیان اینکه پرداختن به این هویت و کیفیت معماری و منظر شهری، امروزه به یکی از مهمترین دل‌مشغولی‌های معماران و شهرسازان بدل شده، افزود عوامل گوناگونی زمینه ساز بروز سیمای مغشوش، ناهماهنگ و ناهمسو با هویت و ارزش های سرزمینی هستند و نقظه آغازین هویت‌بخشی به معماری و منظر، در ارتقاء کیفی نماهای آنها می باشد.
وی افزود: از این رو، سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی در راستای وظایف قانونی خود و با هدف ارتقای سطح آگاهی جامعه تخصصی از مهمترین موضوعات تخصصی ۹ دی ماه، همایشی تخصصی با عنوان «نما و هویت» برگزار می‌نماید.
استادی با بیان اینکه این همایش در محورهای سه گانه خود به مهمترین موضوعات و چالش‌های فراروی نما و منظر در شهر از جمله تداوم هویت در پیوند گذشته با امروز، تحقق سیما و منظر ایرانی اسلامی و بازتولید هویت در توسعه‌های جدید و توجه به نقش فناوری‌‎های نوین و کاربرد آن در ساخت و سازها می‌پردازد، اظهارکرد: به همین منظور، از چهره‌های سرآمد در سطح کشور نیز دعوت شده است تا در این زمینه به گفتگو و تبادل نظر بپردازند.
دبیر همایش ملی نما و هویت گفت: کمیسیون سیما و منظر و کمیسیون تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان برگزارکنندگان اصلی این همایش هستند.
استادی افزود: این رویداد و همایش ملی را نقطه آغازی برای هم اندیشی در قالب سلسله نشست‌های تخصصی کارآمد و اثربخش در این زمینه تا حصول به نتایج مطلوب برای شهر، استان و سرزمین می‌دانیم.

برنا

درباره نویسنده