پ٫ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۴۰۳

همایش ملی نقش معماری و شهرسازی بر گردشگری شهرهای مرزی برگزار می‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه از برگزاری اولین همایش ملی نقش معماری و شهرسازی بر گردشگری شهرهای مرزی به همت گروه معماری این واحد دانشگاهی خبر داد.

یاشار زهفروش در ارومیه گفت: با توجه به موقعیت شهرهای مرزی ایران به خصوص مرزهای غربی و همجواری استان آذربایجان غربی با کشورهای ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان و ارمنستان، این استان از پتانسیل بالایی در جهت جذب گردشگر خارجی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل تاثیر گذار در جذب گردشگر خارجی میراث معماری و شهرسازی منطقه است تصریح کرد: آذربایجان غربی با داشتن مجموعه‌هایی همچون تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای قره ضیاء الدین که ثبت میراث جهانی هستند و آثار متعدد تاریخی پیش از اسلام و بعد از اسلام قابلیت بالایی در جذب گردشگر دارد.

زهفروش خاطرنشان کرد: در این راستا، گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اقدام به برگزاری اولین همایش “نقش معماری و شهرسازی بر گردشگری شهرهای مرزی” با مشارکت سازمان ها و نهادهای مختلف نموده تا از این طریق به معرفی معماری و شهرسازی مناطق مرزی و آسیب شناسی مشکلات گردشگران در این شهرها و ارائه راه کار مناسب جهت جذب گردشگر و حفاظت از میراث تاریخی منطقه بپردازد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه این همایش ویژه اساتید، دانشجویان و پژوهشگران است، افزود: تا کنون حدود ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده و آخرین مهلت پذیرش مقالات نیز تا ۱۴ آبان ماه سال جاری است.

وی شناسایی پتانسیل های جذب گردشگر در شهرهای مرزی و توسعه صنعت گردشگری، هویت بخشی به معماری و شهرسازی شهرهای مرزی، آسیب شناسی مشکلات گردشگری شهرهای مرزی و ارائه راه کارهای مناسب جهت توسعه شهرهای مرزی را از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

زهفروش در پایان خاطرنشان کرد: اولین همایش “نقش معماری و شهرسازی بر گردشگری شهرهای مرزی” هفدهم آبان ماه سال جاری با حضور سخنرانان برجسته در حوزه معماری و شهرسازی در محل سالن آمفی تئاتر شهید سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار می‌شود.

ایسکانیوز

درباره نویسنده