چ٫ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۴۰۳

هزار نفر در خراسان‌شمالی متقاضی مشارکت در بازسازی عتبات عالیات هستند

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی گفت: هزار نفر در این خطه متقاضی مشارکت در بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر ائمه (ع) در عراق هستند که با توجه به سهمیه و تخصص های مورد نیاز از این افراد استفاده می شود.

رمضانعلی ایزانلو روز سه شنبه اظهار کرد: ۷۵۰ نفر از ارادتمندان به اهل بیت (ع) در این استان در ۱۰ سال گذشته با مشارکت در طرح‌های بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر ائمه(ع) سند افتخار دریافت کردند.

وی افزود: این تعداد در تخصص های مختلف از جمله بنایی، معماری، کاشی کاری، گچ کاری، نیروی کارگری و سایر در طرح های بازسازی و توسعه حرم های مطهر ائمه(ع) مشارکت داشته اند که برابر با سهمیه استان بوده است.

ایزانلو بدون اشاره به میزان کمک های مردمی افزود: کمک های مردمی برای ساخت و توسعه حرم‌های مطهر ائمه(ع) در چهار ماه امسال و ایام محرم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: خراسان شمالی در تحقق تعهد نیز با ۵۰ درصد در رده های میانی کشور قرار دارد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی گفت: برخی از کشاورزان تعدادی از درختان و یا درصدی از سود حاصل از فروش محصول برای برای مشارکت در ساخت و ساز طرح های حرم های مطهر ائمه(ع) وقف کرده اند که اخیرا این نوع مشارکت و کمک رو به افزایش است.

وی اضافه کرد: همچنین این ستاد تیم هایی به مراسم های یادواره های شهدا اعزام خواهد کرد که در این ایام نیز مشارکت ها چشمگیر است.

ایزانلو خاطرنشان کرد: مشارکت کارکنان دولت به ویژه نیروهای مسلح در استان نیز در خصوص مبلغی به عنوان کسر حقوق برای مشارکت در عتبات عالیان مناسب بوده است که فرهنگیان و دانشگاه علوم پزشکی استان در این خصوص استقبال چشمگیری داشته اند.

وی اظهار کرد: ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف اینک در مراحل پایان است که مردم مومن این خطه با چندین استان دیگر ساخت این صحن را بر عهده گرفته بودند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی افزود: اینک مردم استان می توانند در ساحت صحن حضرت زینب (س) در کربلا و صحن امام محمدباقر (ع) در کاظمین مشارکت داشته باشند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۴۴ درصد در روستاها سکونت دارند.

درباره نویسنده