ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

هتل بوتیک کاروانیکا کرمان؛ کمک به اشتغالزایی و رونق اقتصادی بافت قدیمی منطقه

اعتبار بوتیک هتل کاروانیکا هم البته به قدمت تاریخی آن است که باید آن را مورد توجه قرارداد اما اهمیت  دیگر این پروژه ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار در منطقه است که به همت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری(سمگا) دنبال شده است.
 
بوتیک هتل کاروانیکا با ظاهر و معماری خاصی که دارد می‌تواند بهترین اقامتگاه برای افرادی باشد که می‌خواهند در فضایی به دور از شلوغی در مکانی منحصر به فرد وتاریخی استراحت کنند.
 
 از سوی دیگر، بوتیک هتل کاروانیکا با اتاق‌های متنوع و طراحی داخلی چشم نوازی که دارد؛ به‌راحتی از نظر امکانات و خدمات با هتل‌های پنج ستاره رقابت می‌کند.
 
بوتیک هتل کاروانیکا یک مجموعه‌ مدرن با امکانات و تجهیزات به‌روز را شامل می‌شود که دارای طراحی منحصربه فرد با بهره‌گیری از آخرین متدهای روز می باشد. البته نکته حائز اهمیت در طراحی این هتل‌تلفیق استفاده از المان های مدرن در چیدمان فضای داخلی در کنار استفاده از گلیم و نماد های باستانی و مبلمانی اصیل و سنتی است.
 
به هرحال ایده ای که اکنون از سوی سمگا پیگیری شده، راه‌اندازی بوتیک هتل کاروانیکا با کارکردهای مختلف با رویکرد تاریخی-فرهنگی در بنای باقی‌مانده از چند سده اخیر با هدف ترویج فرهنگ کشور است .
 
با توجه به اینکه عناصر فرهنگی موجود در معماری و تزئینات بنا، آرایش و چیدمان اتاق‌ها، نوع پوشش کارکنان هتل، تهیه خوراک‌های سنتی مربوط به دوره‌ای خاص، با استناد به دستورهای آشپزی بازمانده از دوره‌های مختلف و سرو غذا به شیوه مرسوم در میان مردمان دوره‌های مختف تاریخی و حتی آداب غذا خوردن آنان می‌تواند تجربه جالبی را برای گردشگران رقم بزند.
 

درباره نویسنده