پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

نگاهی به پاویون تایوان در دوسالانه معماری ونیز

پاویون تایوان در دوسالانه معماری ونیز ۲۰۲۳، هوش نهفته در مناظر اطراف را برجسته می‌کند.

نمایشگاه دوسالانه معماری ونیز، امسال به مدیریت «روبرتو سیکوتو» از بیستم می آغاز به کار می‌کند و تا بیست‌وششم نوامبر ادامه خواهد داشت.

پاویون تایوان، توسط موزه هنرهای زیبای تایوان سازماندهی شده است و به بررسی هوش نهفته در مناظر اطراف می‌پردازد.

دستگاه‌های دیاکرونیک تایوان نشان می‌دهد که چگونه مردم محلی در طول تاریخ تایوان از شهود خود برای شکل دادن به محیطشان استفاده کرده‌اند. همچنین این پروژه گفت‌وگویی را درباره زمین مصنوعی و طبیعی باز می‌کند تا آنچه را که ممکن است از طبیعت بیاموزیم، دوباره کشف کنیم.

غرفه تایوان به موضوع بازسازی بافت محلی که مدت‌ها نادیده گرفته شده است، اهمیت ویژه‌ای می‌دهد؛ این پاویون نشان می‌دهد که یادگیری از روش‌های گذشته ما را برای تصمیم‌گیری‌های آینده در قرن بیست و یکم آماده می‌کند.

تیم کیوریتوری، توپوگرافی تایوان را به شکل گسترده مورد بررسی قرار دادند تا نمونه‌هایی را به زبان محلی بیابند که می‌تواند در دنیای امروز دوباره به کار گرفته شود. از گلخانه‌های دشت چیانان، مزارع چای در لیشان، تا پناهگاه‌های مزرعه صدف در سواحل چیای، زمین‌های کشور تایوان مملو از نمونه‌هایی از واکنش‌های تکتونیکی بشریت به محیط طبیعی است. علاوه بر این، عناصری مانند زمان، موقعیت خورشیدی، آب و هوا همواره بشر را در تصمیم‌گیری درمورد محیط ساخته شده هدایت کرده‌اند و همچنان تأثیرگذار خواهند بود.

این نمایشگاه توسط دپارتمان معماری دانشگاه تونگ اداره می‌شود و به چهار منطقه «اسناد منظره»، «راهروی آستانه»، «پروژه ویدئویی» و «پرپوزال استودیو» تقسیم خواهد شد. تیم کیوریتوری شش کلمه کلیدی را که نحوه تجربه در نمایش عمومی را مشخص می‌سازد، پیشنهاد کرده است: «مذاکره»، «دوگانگی»، «پروتز»، «داخلی»، «واسطه» و «فیلتر».

ایمنا

درباره نویسنده