ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

نوسازی، توسعه و تجهیز ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه در استان همدان

بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت مدارس جدید در شرایط امروز با توجه به نیاز‌های روحی و روانی دانش آموزان و بر اساس سبک ایرانی- اسلامی طراحی واجرا می‌شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: در چند سال اخیر ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه در استان با ۲۹۰ هزار متر متربع مساحت نوسازی و بهسازی شده است.

محمد حسین مرادی با بیان اینکه  یکی از موارد اعمال شده در معماری و طراحی سازه‌ها در سال‌های اخیر بهره مندی از سبک معماری ایرانی اسلامی است افزود: تلاش شده است تا با استفاده از فضابندی و رنگ بندی مناسب محیطی با نشاطی برای دانش آموزان ایجاد شود.

رییس مجمع خیران مدرسه ساز استان همدان نیز گفت: در حال حاضر ۱۸۸ طرح مدرسه سازی با ۸۴۰ کلاس درس در دست اجرا است که تاکنون ۲۱۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

فراهانی افزود: خیران مدرسه ساز هم ۳۵ درصد ساخت مدارس جدید را تعهد وتقبل کرده اند.معاون عمرانی استاندار همدان نیز گفت: ۴۰۰ طرح کوچک و بزرگ عمرانی در استان همدان در دست اجراست که ۹۰ طرح شاخص آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار ودر دستور تکمیل و افتتاح قرار دارد.

فرهاد فرزانه با اشاره به کمبود سیمان و چالش پیش روی اجرای طرح‌های عمرانی در این زمینه تصریح کرد: تلاش می‌شود کمبود سیمان خللی به اجرای طرح‌های عمرانی وارد نکند.

صداوسیما

درباره نویسنده