ی٫ شهریور ۱۸ام, ۱۴۰۳

نهادهای متولی از رهاشدن ساختمان‌های نیمه‌کاره جلوگیری کنند

دکترای معماری با اشاره به اینکه بعضی ساختمان‌های نیمه‌کاره سال‌های زیادی است که در شهر وجود دارد و همچنان بلاتکلیف رها شده است، گفت: حمایت نهادهای متولی حوزه مسکن از رها شدن این ساختمان‌ها به‌صورت نیمه‌کاره جلوگیری می‌کند.

علی شیخ‌الاسلام اظهار کرد: ضابطه‌هایی برای نرده‌های ساختمان نیمه‌کاره باید در نظر گرفته شود تا نمای بهتری به شهر داده شود، علاوه بر آن اقداماتی از جمله در نظر گرفتن گلدان‌هایی در کنار این ساختمان‌ها موجب می‌شود تا فضای بهتری برای شهر به وجود آید.

وی افزود: نما شدن ساختمان‌ها از نازیبایی جلوه شهر جلوگیری می‌کند، همچنین خاموش‌بودن چراغ‌های ساختمان‌های متروکه مشکلات اجتماعی زیادی را به‌وجود می‌آورد.

دکترای معماری با اشاره به اینکه بعضی ساختمان‌های نیمه‌کاره سال‌های زیادی است که در شهر وجود دارد و همچنان بلاتکلیف رها شده است، تاکید کرد: وجود ساختمان‌های نیمه‌کاره در سطح شهر موجب می‌شود که سیمای شهر کارگاهی به‌نظر برسد.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه حمایت نهادهای متولی حوزه مسکن از رها شدن این ساختمان‌ها به‌صورت نیمه‌کاره جلوگیری می‌کند، گفت: به‌نظر می‌رسد که باید محدودیت‌های جدیدی برای ساخت‌وساز در سطح شهر اعمال شود.

وی ادامه داد: در کشورهای مختلف جهان تدابیری برای این موضوع از جمله بنرهای به داربست آویزان شده دور تا دور ساختمان در نظر گرفته شده است؛ اینگونه اقدامات هزینه زیادی ندارد، اما موجب می‌شود که جلوه زیباتری برای شهر به وجود آید.

درباره نویسنده


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/barandat/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35