س٫ اردیبهشت ۱۸ام, ۱۴۰۳

نماینده مردم ملایر از ایجاد یک شهرک جدید در محدوده این شهر خبر داد

حجت الاسلام «احد آزادیخواه» اظهار داشت: در دیدار با معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی مقرر شد اقدامات لازم برای مکان‌یابی ایجاد شهرک جدید در ملایر انجام شود.

وی افزود: در این راستا مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان همدان و شهرداری ملایر، برای ایجاد شهرک جدید مسکونی مکان‌یابی لازم را انجام دهند که می‌تواند آینده شهر را به خوبی توسعه دهد.

نماینده مردم ملایر از ایجاد یک شهرک جدید در محدوده این شهر خبر داد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابلاغ طرح جامع شهر ملایر بیش از یک دهه می‌گذرد و افق طرح سال ۱۴۰۰ بوده است، از پیگیری طرح جامع و تفصیلی با سرعت بخشیدن در اصلاح و بازنگری طرح جامع شهری ملایر با موافقت معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست خبر داد.

حجت الاسلام آزادیخواه خواستار سرعت بخشی به روند تعیین مشاور طرح جامع شهر ملایر به منظور ارائه خدمات بهتر و شایسته به مردم حاشیه‌نشین شد.

حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: از آنجا که طرح‌های توسعه شهری، رویکرد مساله محور برای حل مسایل شهری و بدون شک بافت‌های فرسوده و حل مشکلات عدیده شهرنشینی و حاشیه شهر و همچنین روستاهای همجوار موجود به شهر که از مسایل اساسی و مهم است، ضرورت اجرای طرح جامع و تفصیلی شهر ملایر را دوچندان کرده است.

به گفته وی، در این نشست(دیدار با معاون وزیر راه) همچنین برای الحاق برخی روستاهای همجوار شهر ملایر و تعیین تکلیف اراضی درون بافت و اراضی خالی داخل حریم شهر ملایر تصمیمات خوبی اتخاذ و مقرر شد برای الحاق روستاهای واجد شرایط همچون ازناو مقدمات کار فراهم شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تقویت تعامل و انجام اقدامات مشترک راه و شهرسازی با اداره اوقاف و امور خیریه برای اجرای طرح ملی مسکن و دیگر طرح‌های راه و شهرسازی را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد.

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: پیرامون بازنگری طرح جامع ملایر و حل و فصل مشکلات که در طرح فعلی وجود دارد، مقرر شد اصلاحات در اسرع وقت صورت گیرد.

به گزارش نصیرنیوز به نقل از ایرانا؛ طرح جامع و تفصیلی شهر ملایر سال ۱۳۹۱ ابلاغ شده است.

ایرنا

درباره نویسنده