س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳

نمایشگاه پویش «نما، هویت شهر ما» در تبریز برگزار می‌شود

محمد عزتی معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اشاره به اینکه هدف اصلی پویش «نما، هویت شهر ما» ایجاد انسجام بین طراحان، اجراکنندگان و تولیدکنندگان نما است  گفت: تبریز بعد از تهران اولین شهری است که میزبان این پویش بزرگ است و به طور قطع خروجی چنین پویشی موجبات رشد و توسعه شهر در حوزه نما می‌شود.

اوافزود:در سالیان اخیر طراحان، اجراکنندگان وتولیدکنندگان نما به صورت مجزا و جداگانه مشغول فعالیت بوده اند و به همین خاطر خروجی کار‌های آن‌ها در نمای ساختمان‌ها آنچنان موفیقت‌آمیز جلوه نکرده است و این پویش از طریق فرهنگ سازی و آموزش، تاثیرات مثبتی در سازندگان و طراحان تبریز ایجاد خواهد کرد.

اوبا بیان اینکه با راه اندازی این پویش تلاش می‌شود تا این سه رکن درنما سازی ساختمان به هم متصل شوند، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و ایجاد امکان عرضه و ارائه مصالح بومی توسط تولیدکنندگان استانی از دیگر اهداف برگزاری این پویش و نمایشگاه آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اشاره به برگزاری اجلاس سازندگان و طراحان نما در روز‌های سوم و چهارم شهریور سال‌جاری در تبریز ادامه داد: متاسفانه قانون مدونی که سازنده و شهروند را ملزم به رعایت دستورالعمل ساخت نما کند در ایران وجود ندارد.

عزتی یادآوری کرد: بر همین اساس ضرورتی احساس شد که با روشی دیگر مساله نما در ساخت و ساز‌های تبریز مدیریت شود بنابراین در ساخت و طراحی ساختمان‌ها استفاده از طراحی ومصالح بومی الزام شده و از مدتی قبل توسط شهرداری تبریز به شکل جدی کنترل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

درباره نویسنده