چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳

نقشه حریم و ضوابط حفاظتی ۶ اثر تاریخی اردبیل ابلاغ شد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌هایی به استاندار اردبیل نقشه محدوده، عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری ۶ اثر فرهنگی‌تاریخی در این استان را ابلاغ کرد.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، از میراث آریا، در نامه علی‌اصغر مونسان خطاب به اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل آمده است: در اجرای بند ۱۲ از ماده ۳ ‌قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ و مواد مربوطه از قانون راجع‌به حفظ آثار ملی مصوب سال ۱۳۰۹ و نظام‌نامه اجرایی آن، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به اثر ملی فرهنگی‌تاریخی پل سه چشمه- قرمزی کورپی (سیدآباد) واقع در شهرستان اردبیل به شماره ۸۷۷  در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، ابلاغ می‌شود.

محدوده حریم آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت این وزارتخانه است و هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی «تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده» جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.

همچنین مونسان در دو نامه دیگر به استاندار اردبیل نقشه محدوده، عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری پنج اثر فرهنگی‌تاریخی در این استان را به شرح زیر ابلاغ کرد.

قلعه اولتان واقع در شهر پارس‌آباد به شماره ۲۶۵۴ 

تپه اولتان واقع در شهر پارس‌آباد به شماره ۳۰۱۷۰ 

قبرستان اولتان واقع در شهر پارس‌آباد به شماره ۳۰۱۶۸ 

خانه میرکاظم خان صارمی- صارم السلطنه واقع در شهر نمین به شماره ۲۸۷۶ 

مسجد جامع نمین واقع در شهر نمین به شماره ۶۶۹۰ 

منبع:ایرنا

درباره نویسنده