ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

“موزه هنرهای معاصر همدان” پروانه ساخت ندارد

 

همدان رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه موزه هنرهای معاصر همدان پروانه ساخت ندارد، گفت: اشکالی که به این پروژه وارد است در جانمایی و معماری آن است.

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی اظهار کرد: اگر در طراحی و جانمایی این پروژه با کارشناسان، متخصصان و نهادهای تخصصی مشورت می‌شد شاهد ساخت اثری که تپه مصلی را از شاکله خود دور کند نبودیم.

وی بیان کرد: در پروژه‌های دولتی که بودجه ملی دارند و به تدریج به آنها بودجه تزریق می‌شود دستگاه‌ها ترجیح می‌دهند بودجه سال‌های اول را خرج احداث کرده و سپس با مدیریت شهری کنار می‌آیند.

صفری‌افلاکی با بیان اینکه توقع مسئولین ارشد استانی این است که شهرداری از پروژه‌های اینچنینی حمایت کند، افزود: مدیریت شهری به پروژه‌های عمرانی کمک می‌کند اما از دستگاه‌ها توقع داریم برای شروع پروژه‌ها مسیر قانونی را طی کرده و پروانه ساخت اخذ کنند.

وی با بیان اینکه اگر این پروژه از ابتدا مسیر قانونی خود را بدون تعصب و عجله طی می‌کرد مدیریت شهری نیز بیشتر می‌توانست به آن کمک کند، گفت: خواسته شورای شهر این است که مدیر کل ارشاد نسبت به نحوه بهره برداری و نمای این ساختمان با ما مذاکره کند تا نمای ناهمگون و غیر هنری کار نشود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه پروژه مصلی هم پروانه ساخت ندارد، مطرح کرد: حکم قانونی درباره پروژه موزه هنرهای معاصر تخریب است اما به دلیل اینکه هزینه زیادی صرف شده پاسخ این اشتباه از بین رفتن هزینه نیست و باید کار به اتمام برسد.

صفری‌افلاکی با بیان اینکه طی کردن مسیر قانونی و گرفتن پروانه ساخت احترام به قانون است، تصریح کرد: این مراحل باید توسط دستگاه‌های دولتی انجام شود تا مردم هم آن رعایت کنند.

برنامه پروژه موزه هنرهای معاصر همدان از سال ۸۸ نوشته و ۱۰ میلیارد تومان هم در آن زمان برای پروژه پیش بینی شده بود. روند اجرایی پروژه که در زمینی به مساحت حدود ۶۶۰۰  مترمربع در تپه مصلی اجرایی شده بود سال‌ها متوقف و سرانجام سال گذشته دوباره شروع به کار کرد و در حال حاضر با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست. گفتنی است در سفر اخیر محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همدان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع و تکمیل این پروژه در نظر گرفته شد.

ایسنا

درباره نویسنده