ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

موزه مردم شناسی مهریز یزد، موزه ای با معماری ایرانی

موزه مردم شناسی مهریز یزد متشکل از ۴۰۰ لباس سنتی، اسناد، ظروف استیل، سینی حمام و… است. تماشای این موزه زیبا را هرگز از دست ندهید. با ما همراه باشید.

تاریخچه موزه مردم شناسی مهریز

این موزه زیبا و دیدنی در سال ۱۳۷۰ در حمام تاریخی استهریج مهریز با این هدف که آداب و رسوم مرم این شهر زیبا را به نمایش بگذارد بنا شده است.

گنجینه‌های موزه

مردم فرهنگ دوست مهریز تا کنون سعی داشته‌اند اشیا زیبا و با ارزششان را درون موزه در معرض دید عموم قرار دهند در واقع هر چیز که درون موزه می‌بینید به تلاش مردم این شهر گرد آوری شده است.

بیش از ۴۰۰ اثر، در این موزه  قرار دارد که می‌توان به ظروف شیشه‌ای، سفالی و فلزی طبخ و صرف غذا، ابزار و وسایل مربوط به مشاغل سنتی (پارچه‌بافی، ریسندگی، گیوه‌دوزی، سبدبافی، چاقوسازی)، ابزار جنگی و کشاورزی اشاره کرد.

همچنین از آثار درون موزه می‌توان به اسناد و قباله‌های قدیمی، کتیبه و سنگ‌نوشته‌های تاریخی، وسایل استحمام، پوشاک سنتی مردم منطقه و مجسمه‌های انسانی اشاره نمود.

جاذبه های یزد

یزد یکی از قدیمی‌‌ترین شهرهای تاریخی جهان است، بنابراین جاذبه‌های آن نیز قدمت بیشتری نسبت به شهرهای دیگر دارند و همچنین به دلیل آب و هوای خشک و کم بارش، از آن به خوبی محافظت می‌شود.

جاذبه‌های آن شامل سبک معماری و فن آوری‌های این شهر باستانی است بنابراین ما به شما توصیه حتما به این شهر استان زیبا سفر کرده و جاذبه های دیدنی هر شهر از این استان را تماشاکنید.

بی‌شک یک سفر پر‌هیجان و پر از دیدنی‌های با ارزش را پیش رو خواهید داشت. یزد به دلیل آب وهوایی که دارد در تمامی فصل‌های سال میزبان گردشگران عزیز است.

گلوانی

 

درباره نویسنده