ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

موزه دفاع مقدس با استفاده از معماری اصیل ایرانی اسلامی ساخته شود

استاندار هرمزگان گفت: در طراحی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باید از معماری اصیل ایرانی اسلامی و نماد هایی که بتواند پیام شهدا و قدمت مبارزه مردم استان با ظلم و استکبار را به نسل جوان انتقال دهد، استفاده شود.

مهدی دوستی چهارشنبه شب در چهارمین نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس، اظهار داشت: مردم هرمزگان درطول دوران دفاع مقدس در مرزهای غربی، جنوبی و منطقه خلیج فارس نقش آفرینی فراوانی داشته و وجود موزه دفاع مقدس برای نمایش بخشی از این خدمات امری بسیار مهم و ضروری است..

وی تصریح کرد: به منظور پایش اقدامات و ابتکارات خلاقانه در حوزه دفاع مقدس و مقاومت، تمامی دستگاه های اجرایی و بخش های دولتی باید در سامانه ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت های هفته دفاع مقدس به آدرس defadoc.ir ثبت نام کنند.

استاندار هرمزگان، تهیه آثار مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تأکید قرار داد و افزود: عنوان ها و آثار تولیدی به هیچ وجه ملاک نیست، بلکه این آثار باید متناسب با ذائقه هر قشر متفاوت باشد و به آسانی در دسترس جامعه هدف قرار بگیرد.

دوستی خانواده های معظم شاهد و ایثارگران را گنجینه ارزشمند دفاع مقدس برشمرد وگفت: در آثار مستندی که با موضوع شهدا تولید شده، زندگی پدران و مادران شهدا و شرح زندگی شهدا از زبان آن ها  کمتر مورد توجه قرار گرفته که متولیان امر از جمله صدا و سیما، بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و حوزه هنری باید بتوانند فراز و نشیب‌های زندگی آن‌ها که توام با صبر، ایثار و فداکاری بوده را به نمایش بگذارند.

استاندار هرمزگان، با اشاره به برگزاری آیین تجلیل سالانه از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در ۳۱ شهریورماه، ابراز داشت: ارگان ها باید همکاری و تعامل لازم را برای معرفی پیشکسوتان عرصه دفاع و مقاومت به بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس داشته باشند.

شورای هماهنگی دفاع مقدس در قالب هشت کمیته «شامل پژوهش»، «هنری و آموزشی»، «فرهنگی اجتماعی و رسانه»، «امور پیشکسوتان»، «تشکل های مردم نهاد» ، «زنان و دفاع مقدس» ، «راهیان نور» و «مراکز فرهنگی و یادمان ها» فعالیت می کند.

ایرنا

درباره نویسنده