ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

موافقت شورای شهر اصفهان با کلیات لایحه بسته‌های تشویقی احیای بناهای تاریخی

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در راستای افزایش نوسازی پلاک‌های فرسوده، با تصویب بسته تشویقی جدید بافت فرسوده گروه‌های چهارگانه شامل این بسته تشویقی شهرسازی شدند.

وحید مهدویان اظهار کرد: به‌منظور حمایت و احیای بافت تاریخی، لایحه بسته تشویقی جدید در شورای اسلامی شهر اصفهان تصویب شد که امیدواریم با کمک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشران توسعه گردشگری شهر باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان از سرمایه‌گذاران و فعالان گردشگری همه‌جانبه حمایت می‌کند، افزود: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ما حمایت و حفظ بافت‌های تاریخی است که با تصویب این لایحه بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران یا مندرج در نقشه‌های طرح بازنگری طرح تفصیلی مصوب، از بسته‌های تشویقی عوارض شهرسازی از ضرایب نازل و بعضی آن‌ها صفر ریال بهره‌مند خواهند شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: در راستای افزایش نوسازی پلاک‌های فرسوده و با تصویب بسته تشویقی جدید بافت فرسوده گروه‌های چهارگانه شامل این بسته تشویقی شهرسازی شدند.

مهدویان با اشاره به تسریع در صدور پروانه ویژه بافت‌های فرسوده و تخصیص این بسته‌های تشویقی به شهروندان ادامه داد: کارگروهی با عنوان کمیته رفع موانع و تسهیل صدور پروانه شهرسازی در بافت‌های فرسوده و معاونت شهرسازی و معماری تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در جلسه‌ای که با حضور معاونان شهرسازی مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان برگزار شد، ضمن ارائه ضوابط تشویقی ویژه شهر اصفهان در بافت فرسوده، فرایند نحوه ارسال پرونده‌ها برای بررسی و اعلام نظر در معاونت شهرسازی تشریح شد.

ایمنا

درباره نویسنده