پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

مهم‌ترین برنامه‌های معاونت شهرسازی در سال ۱۴۰۳

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضمن تشریح مهم‌ترین برنامه‌های معاونت شهرسازی در سال ۱۴۰۳، گفت: حدود ۷۰ درصد از مجموعه درآمدی که سال گذشته اخذ کردیم، برای ساخت پارکینگ هزینه شد.

به گزارش شهر، حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره اولویت‌های سال ۱۴۰۳ این معاونت اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برای سال آینده، ارتقای شاخص‌های کیفی زندگی در شهر تهران با رویکرد سرمایه گذاری، افزایش صدور پروانه ساختمانی خصوصا در بافت فرسوده و کاهش زمان آن، افزایش شاخص‌های معماری سبز و استحکام سازه‌ای است.

وی درباره ساخت پارکینگ در شهر تهران هم گفت: سال گذشته از مجموعه درآمدی که اخذ کردیم، حدود ۷۰ درصد آن خرج ساخت پارکینگ شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درخصوص مهمترین طرح این معاونت در سال آتی نیز گفت: مهمترین طرحی که داریم این است که ساخت ۱۰۰هزار واحد مسکن استطاعت پذیر را در تهران شروع کنیم تا در سال آینده قیمت مسکن و اجاره در تهران ثبات پیدا کند.

صارمی در ارتباط با میزان صدور پروانه‌های ساختمانی در سال جاری هم خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۵هزار و ۴۰۰ پرونده ساختمانی و در سال ۱۴۰۱، ۱۰هزارو۸۰ پرونده ساختمانی و از ابتدای سال جاری تا ۲۹ بهمن ماه هم ۱۲ هزار و ۸۰۰ پروانه ساختمانی صادر شده است.

درباره نویسنده