ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

منطقه اسکان در چند قدمی الحاق به محدوده شهر یزد

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: منطقه اسکان باید برای رعایت اصول شهرسازی و معماری در داخل محدوده شهری قرار گیرد.

محمد علی اعتباری رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد در جلسه کمیسیون شهرسازی  گفت : محدوده شهر حدودی از فضا‌های شهری که بتوان در آن حدود به انجام برنامه ریزی شهری و خدمات شهری پرداخت حریم شهر نیز قسمتی از اراضی بلافصل پیرامون محدوده شهر است که جهت رعایت توازن شهر‌ها در آینده و حفظ اراضی کشاورزی، باغ‌ها و جنگل‌ها و نظارت شهرداری تعیین می‌شود.

او ادامه داد: برخی مناطق همچون منطقه اسکان در حریم شهر است و خارج از محدوده محسوب می‌شود. محله اسکان در محدوده‌ی غربی شهر یزد واقع شده است. این محله از شمال با بلوار آزادگان و میدان دارالعباده و از شرق با میدان صنعت و بلوار شهید دهقان محدود شده است، در نتیجه برای إرائه خدمات شهری به چنین مناطقی، در صدد هستیم منطقه به محدوده شهری ملحق شود.

اعتباری تاکید کرد: لازم به ذکر است که حریم شهر وسعتی معادل سه تا پنج برابر محدوده شهر دارد، مدیریت حریم‌ها و محدوده‌های شهری و در نظر گرفتن ابعاد مختلف آن در برنامه‌ریزی شهری و هدایت و کنترل توسعه شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او با اشاره به ممنوعیت ایجاد کارگاه‌ها، کارخانه و فعالیت‌های صنعتی در محدود شهر خاطرنشان کرد: شهرداری باید با فعالیت‌های صنعتی و ایجاد کارخانه و کارگاه در محدوده شهر‌ها برخورد کند، زیرا باعث سر و صدای نامتعارف و آزاردهنده برای شهروندان، تولید آلودگی و تهدید علیه بهداشت محیط شهری و سلامت شهروندان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

 

درباره نویسنده