ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

مناسب سازی بازار زنجان مغفول مانده است

محمد محمدی قیداری در این باره افزود: بر این اساس ضروری است معاونت شهرسازی و معماری با هماهنگی معاونت عمرانی شهرداری نسبت به اجرای خط بریل در قسمت کف سازی شده بازار اقدام کنند.

وی اضافه کرد: مقرر شد که اطلاعات شرکت تجهیزات توانبخشی معتبر برای انجام استعلام اجرای بریل پیش ساخته روکار به معاونت شهرسازی و معماری و عمرانی شهرداری ارائه شود.

این مسؤول ادامه داد: شهرداری های این استان به رغم کمبود اعتبار در بحث مناسب سازی و مبلمان شهری ملزم هستند با حساسیتی بیش از پیش ضوابط و مقررات مناسب سازی را در تمام مراحل صدور پروانه ساخت، پایان کار همچنین اجرای پروژه های شهرسازی رعایت کنند.

وی اظهار داشت: یکی از گلوگاههایی که ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری در آن کنترل میشود، کمیسیون ماده ۱۰۰ بوده که در موارد قابل ملاحظه ای مشاهده می‌شود ساختمان‌هایی با کاربری عمومی دارای تخلف، در کمیسیون های مذکور تعیین تکلیف شده و ضوابط مناسب سازی و الزامات قانونی مربوطه در این ساختمان‌ها مغفول واقع شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: بدون شک رعایت ضوابط مناسب سازی در فاز طراحی و قبل از اجرای پروژه های ساختمانهای دارای کاربری عمومی تاثیر بسزایی در اجرای اصولی ضوابط و جلوگیری از تحمیل هزینه های ثانویه برای اصلاح وضع موجود و ایجاد ضوابط دارد که در این راستا جلسه فنی بررسی نقشه ساختمانهای دارای کاربری عمومی در حال احداث، به لحاظ رعایت ضوابط مناسب سازی در فاز طراحی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی توسط دانشگاه زنجان برای دانشجویان رشته های عمران، شهرسازی و معماری جهت آشنایی دانشجویان با ضوابط مناسب سازی اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی مستمر توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برای آموزش جامعه مهندسین و پیگیری تاثیر دوره های برگزار شده در ارتقای پایه مهندسان جهت ترغیب و تشویق جهت حضور در دوره توسط اداره کل راه و شهرسازی استان می تواند تاثیر مثبتی در مبلمان شهری و مناسب سازی اماکن عمومی داشته باشد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: طی سال گذشته چهار جلسه مناسب سازی استانی به ریاست معاون هماهنگی عمرانی استاندار جهت بررسی مشکلات شهری و مناسب سازی ادارات برگزار شده و از ۲۷ مصوبه این جلسات فقط سه مصوبه اجرایی نشده که این موارد نیز در حال پیگیری است.

درباره نویسنده