ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

معماری یک مدرسه بومی در آفریقا

معماری یک مدرسه جدید در دهکده ای در آفریقا، به مسئله آب و هوا می پردازد و یک “دهکده آموزشی” را ارائه می دهد که به میراث محلی و هویت شهر احترام می گذارد. فضای مدرسه برای فعالیتهای آموزشی، و نیز فعالیت های اجتماعی در ساعات مدرسه و بعد از آن، و بازی بین بچه ها، بچه ها و سایر ساکنان اولیانکولو را در خود جای می دهد.

بسیاری از کودکان در آفریقا مجبورند بار سنگین حضور در مدارس با تهویه ضعیف را تحمل کنند که به راحتی زیر آفتاب آفریقا گرم می شود. معماری یک مدرسه جدید در اولیانکولو، به مسئله آب و هوا می پردازد و یک “دهکده آموزشی” را ارائه می دهد که به میراث محلی و هویت شهر احترام می گذارد.

معماری یک مدرسه جدید در اولیانکولو، یک “دهکده آموزشی” را ارائه می دهد که به میراث محلی و هویت شهر احترام می گذارد.

 

 

 

 

تیم معماران، مدرسه ای را پیشنهاد کرده اند که برای فعالیت های اجتماعی در ساعات مدرسه و بعد از آن، بازی بین بچه ها و سایر ساکنان اولیانکولو را در خود جای دهد. این شهر نتیجه مهاجرت هزاران پناهنده بوروندی در دهه ۱۹۷۰ پس از نسل کشی های دسته جمعی است، تیم از نزدیک با کارشناسان مهاجرت، قوم شناسان، مربیان و درنهایت معماران برای طراحی یک مدرسه ابتدایی برای مردم شهر همکاری کرده است.

 

در طراحی درختان انبه قرار دارند که کلاس های درس در اطراف آنها قرار می گیرند و یک حیاط مرکزی داخلی را تشکیل می دهند.

 

در طراحی آنها درختان انبه قرار دارند که کلاس های درس در اطراف آنها قرار می گیرند و یک حیاط مرکزی داخلی را تشکیل می دهند که در زیر سایه بان محافظت می شود. طرح مدرسه همچنین از فضای سبز برای افزایش مزایای تهویه استفاده می کند زیرا هوای گرم در جهت دور از درختان خارج می شود و سیستم سقف دوتایی هوای خنک تر را از زیر درخت خارج می کند. همچنین، سقف آب باران را جمع آوری می کند تا برای خشکسالی سالانه ای که کشور از آن رنج می برد آماده شود. کل ساختمان بر روی پایه های ضخیم با جرم حرارتی بالا ساخته می شود که می تواند دمای سردتر را در طول شب حفظ کند و به خنک شدن کلاس ها در طول روز کمک کند.

 

از فضای سبز برای افزایش مزایای تهویه استفاده می شود.

 

معماران به مصالح و تکنیک های ساخت محلی وفادار مانده اند. بیشتر مواد از اطراف تهیه می شود، از جمله تشک های برگ نخل برای پایان سقف، بافت پلاستیکی برای کرکره های پنجره و آجرهای سفالی که در محل پخت می شوند. اطراف کلاس‌ها یک دیوار مارپیچ سوراخ‌دار خواهد بود که در همسایگی حیاط‌های درون‌گرا بین کلاس‌های مجاور قرار می‌گیرد که هویت و رنگی منحصربه‌فرد می‌دهد. هر یک از حیاط ها تجهیزات بازی مانند تور، تاب و سرسره را برای زمین بازی مداوم اطراف مدرسه فراهم می کند.

فارس

درباره نویسنده