د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

معماری تلفیقی در طراحی داخلی

سبک تلفیقی یا التقاطی، سبک متفاوت و هیجان انگیزی است که میتواند در داخل خانه، آپارتمان، اداره یا هتل و فضاهای دیگر شکل بگیرد. این سبک باعث ایجاد حس آزادی، تخیل و نوگرایی در فضا می شود. سبک تلفیقی برای افراد مدرنی که می خواهند چیزی نو خلق کنند و برای نشان دادن شجاعت خود و نیز از حرکت کردن به فراتر از حد معمول نگران نیستند، عالی است. سبک تلفیقی ترکیب مناسبی از شرق و غرب، مدرن و کلاسیک، نو و قدیمی، هرج و مرج اما منظم در فضاهای داخل است.

سبک تلفیقی انواع دوره ها و سبک ها را شامل می شود که همه آنها از طریق استفاده از مبلمان، رنگ، بافت، شکل و پرداخت کار در سبک های گوناگون در فضا بوجود می آید. 

سبک التقاطی به عنوان یک سبک معماری در نیمه اول قرن نوزدهم ظاهر شد. قاعده اصلی آن خروج از محدوده سفت و سخت معماری کلاسیک و افزایش اهمیت عملکرد ساختمان ها به همراه فضاهای داخلی آنها است. هر فضایی برای سبکی منحصر به فرد مناسب است و نباید برای همه فضاها به یک شکل عمل کرد. سبک اکلکتیک – التقاطی را می توان به عنوان ترکیبی از سبک های مختلف دیگر تعریف کرد که مجموعه ای از عناصر جمع آوری شده از منابع مختلف است.

سبک به یاد ماندنی التقاطی در داخل یک خانه، دفتر یا سالن؛ جزیره ای از راحتی، خلاقیت خاص و منحصر به فرد را در قلب کلان شهر ایجاد می کند. همچنین آپارتمان با سبک التقاطی ویژه، راحت، زیبا و غیر معمول به نظر می رسد. به طور کل در سراسر جهان، هر شهر بزرگی از یک نوع تلفیق گرایی اطاعت می کند.

طراحی داخلی سبک التقاطی با این واقعیت پیچیده می شود که ایجاد تعادل بین ترکیبی از سبک ها و ویژگی های هر یک، کار آسانی نیست. به طوریکه سردرگمی، خشونت، طراحی تعمدی و سرسری قابل قبول نیست.

خطوط، مواد و مصالح یک فضا؛ با رنگ آمیزی، پارچه و نازک کاری فضا گره خورده است. به طور کل داخل آپارتمان هایی که به سبک تلفیقی یا التقاطی دکور شده اند؛ به لطف استفاده از سبک های مختلف مبلمان، هماهنگ به نظر می رسد. الزامات اساسی که توسط سبک التقاطی تعیین شده اند: دکوراسیون داخلی و مبلمان باید عملکرد گرا، راحت و زیبا باشد.

پالت رنگی سبک تلفیقی می تواند شامل رنگ های متفاوتی باشد، اما بهتر است که از چندین رنگ خنثی بهره ببریم تا بتوان تمام عناصر فضا را با هم هماهنگ کرد. در فضاهایی با رنگ های قرمز و طلایی، رنگ های کرم وقهوه‌ای برای بخش های نزدیک به زمین و در ارتفاع کمتر استفاده می شوند. بنابراین طرح عالی و جذاب این سبک، در بین ازیاد رنگ مایه ها از بین نمی رود.

درباره نویسنده