ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

معماری اصیل ایرانی در اصفهان همچنان پویا است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در آئین پاسداشت روز معمار از پویائی معماری اصیل ایرانی در اصفهان خبر داد.
 
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی روز ۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲، در آئین پاسداشت روز معمار که هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان برگزار شد با اعلام این مطلب گفت: بی‌تردید روز معمار فرصتی است تا از این هنر ارزشمند و هنرمندانی که معماری را خلق می‌کنند به‌عنوان یکی از بهترین رشته‌های هنری تجلیل کنیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: بخش مهمی از سیر تطور فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی برپایه معماری بنانهاده شده است، لذا فرهنگ و تمدن غنی ایران چه پیش از اسلام و چه در دوران اسلامی مرهون هنر معماری است، لذا معماری اصیل ایرانی علی‌رغم فرازوفرودهای بسیار همچنان پویا وزنده به حیات خود ادامه می‌دهد.
او افزود: فراموش نکنیم بخش عمده‌ای از میراث‌فرهنگی اصیل ایرانی به‌ویژه کالبد آن مرهون هنر معماری و معمارانی است که هنرمندانه آن‌ها را پدید آورده‌اند، لذا بر همگی حفظ و نگهداری آن‌ها و ارائه آن به نسل‌های آینده ایرانی واجب است.

درباره نویسنده