پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

معماری اسلامی ایرانی در شمال پایتخت اجرایی می‌شود

حکم شهردار جدید شمشک به منظوراحداث بناهای مجاز با معماری اسلامی ایرانی و گسترش نمادهای دین و اخلاق در مناطق شمشک دربند سر صادر شد.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مناطق بکر و خوش آب‌وهوای شمشک دربند سر با فرهنگ اسلامی ایرانی هم‌خوانی ندارد و ساخت این بناها بیشتر برای تظاهر و جلب توجه است.

برخی از بناهای غیرمجاز در اراضی ملی و منابع طبیعی در ارتفاعات و یا دامنه کوه‌های منطقه بکر شمشک دربند سر احداث شده است.

هادی گورابی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران در نشست معارفه شهردار جدید شمشک دربند سر اظهار داشت: احداث بناها و ساخت و سازی مجاز باید با معماری اسلامی ایرانی و رعایت اصول شهرسازی همگن باشد.

وی افزود: مجموعه شهرداری‌ها می بایست دارای بدنه‌ای قوی و سالم باشند و شایستگی، علم و تقوی تنها راه مقابله با فساد ستیزی در شهرداری است.

در پایان این نشست طی حکمی از سوی محسن منصوری استاندار تهران مهدی ساوه شمشکی به‌عنوان شهردار شمشک دربند سر منصوب شد.

این نشست با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران، امام‌جمعه رودبار قصران، فرماندار شمیرانات، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج الغدیر، رئیس پلیس راهور لواسانات و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در سالن اجتماعات شهرداری شمشک دربند سر برگزار شد.

گفتنی است مهدی ساوه شمشکی متولد سال ۱۳۶۰ از نسل جوان و بومی این منطقه است که پیش‌تر سمت سرپرست شهرداری شمشک دربند سر را به عهده داشتند و با حکم استاندار تهران به‌عنوان شهردار شمشک دربند سر منصوب شد تا پایبندی به اصول و ضوابط معماری اسلامی ایرانی را سرلوحه قرار دهد.

تسنیم

درباره نویسنده