ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

مشکلات اراضی منطقه ولی‌آباد اراک رفع می‌شود

معاون معماری و شهرسازی شهردار اراک از پیگیری برای رفع مشکلات اراضی منطقه ولی‌آباد این کلان‌شهر خبر داد.

وحید ایرجی  اظهار کرد: همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی دستگاه‌های دولتی شهر اراک از جمله شهرداری اقدام به تشکیل میز خدمت برای بررسی و رسیدگی به مطالبات مردمی کردند که اکثر درخواست‌های مردمی مربوط به مالکان اراضی ولی‌آباد بوده است؛ در همین راستا شهرداری از اواخر سال گذشته کارگروهی را جهت رسیدگی به وضعیت اراضی مذکور تشکیل داده و موضوع در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح جامع، به تازگی بخشی از زمین‌های منطقه ولی‌آباد به محدوده شهری الحاق شده است که در حال حاضر مجوز ساخت‌وساز ندارد و صدور مجوز مشروط به تهیه طرح تفصیلی است که در آن ضوابط ساخت‌وساز و انواع کاربری در این ناحیه مشخص خواهد شد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار اراک ادامه داد: در قسمتی از زمین‌های این منطقه که همچنان خارج از محدوده شهری قرار دارد، امکان هیچ گونه خدمات‌دهی و صدور مجوز وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: کارگروهی نیز در شهرداری تشکیل شده است برای تعیین تکلیف آن قسمت از اراضی در منطقه ولی‌آباد که در گذشته در تملک شهرداری قرار گرفته بود، عکس‌های هوایی تهیه شده است و در حال تبدیل این عکس‌ها به نقشه برای جانمایی و مشخص کردن پلاک‌ها برای انجام اقدامات بعدی هستیم.

ایمنا

درباره نویسنده