س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

مسیر خیابان ۱۸ متری کوچه بیوک شهر یزد جایگزین می‌شود

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: عبور خیابان ۱۸ متری از محله کوچه بیوک متوقف و مسیر دیگری جایگزین خواهد شد.

محمدعلی اعتباری رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد در بازدید از محله کوچه بیوک گفت: در سال‌های گذشته خیابانی ۱۸ متری از بلوار شهید پاکنژاد تا خیابان مطهری طراحی شده که این خیابان از داخل محله کوچه بیوک عبور می‌کند.

به گفته او، این گذر مطالعه، مصوب و مقداری از این مسیر نیز آزاد سازی و آسفالت شده است، اما با گذشت زمان، پروژه با مشکلاتی روبرو شده است از جمله اینکه در این محله مرکز محله‌ای وجود دارد که شامل تعداد زیادی خانه‌های تاریخی و قدیمی است و اگر گذر بخواهد از این مسیر عبور کند مجبور به تخریب این خانه‌ها خواهیم بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات این مسیر وجود تعدادی باغ در کوچه بیوک است که برای ادامه مسیر مجبور به تخریب باغ‌ها می‌شود. همچنین گودی با عمق ۷ تا ۹ متر در این محل وجود دارد که پر کردن آن و اجرای دیوار ساحلی سخت و هزینه بر است. لازم به ذکر است اگر این مسیر ایجاد شود، ترافیک عبوری را به خود جذب کرده و در نتیجه افزایش تردد و نارضایتی مردم محل را به همراه خواهد داشت.

اعتباری تأکید کرد: با توجه به نظر مشاور باز آفرینی و اینکه این مسیر امتداد ندارد، مقرر شد طرح متوقف شود و مسیر جایگزینی به صورت محدود و به عنوان مسیر درون محله‌ای تعریف شود تا این مشکلات رخ ندهد و همچنین طرح اصلی مجدد بررسی و تمام موارد رعایت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

درباره نویسنده