س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳

توریست‌پذیرترین جاذبه‌های ایتالیا

ایتالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان به حساب می‌آید که میزبان گنجینه‌های هنری بی‌نظیر، معماری اعجاب‌انگیز و غذاهای لذیذ بسیاری است و هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سمت خود جذب می‌کند.

ایتالیا بیشترین سهم مکان‌های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو را از آن خود کرده است و به واسطه جاذبه‌های بی‌نظیر خود در میان مردم اغلب نقاط دنیا شناخته شده است. نام ایتالیا که بر زبان می‌آید، کانال‌های آبی ونیز ناخودآگاه در ذهن شنونده تداعی می‌شود و غذاهای معروف آن، هر فردی را برای بازدید از این کشور نسبتاً پهناور به وجد می‌آورد. کوه‌های باشکوه، دریاچه‌هایی با چشم‌اندازهای خیره کننده و سواحل شگفت‌انگیز ایتالیا از قرن‌ها پیش سالانه میلیون‌ها نفر از گردشگران جهان را به سمت خود فرا خوانده است. در ادامه به معرفی توریست‌پذیرترین جاذبه‌های این کشور پرداخته می‌شود.

کولوسئوم، آوردگاه نمادین گلادیاتورهای روم باستان

کولوسئوم که در پایتخت ایتالیا واقع شده است، بدون شک در لیست تمام مسافرانی قرار دارد که به عنوان جهانگرد به ایتالیا سفر می‌کنند. این جاذبه تاریخی که در دوران باستان، بزرگترین تماشاخانه در امپراتوری روم به حساب می‌آید از ظرفیت پذیرش بین ۵۰ تا ۸۰ هزار نفر برخوردار بوده ضمن اینکه تعداد ۸۰ ورودی را نیز در خود جای داده است.

کولوسئوم را وسپاسیان، امپراتور روم پیشین در سال ۷۲ پیش از میلاد مسیح به عنوان هدیه‌ای برای مردم رم احداث کردند تا پایتخت‌نشینان بتوانند در آنجا به شور و شادی بپردازند. عظمت سازه به حدی زیاد است که احداث آن ۲۰ سال به طول انجامید اما در نهایت با شکوه تمام به ایتالیا هویتی جدید در سراسر جهان بخشید.

کانال بزرگ ونیز

برای جهانگردانی که حتی یک بار به ایتالیا سفر کرده‌اند، هیچ چیز رومانتیک‌تر از رفت و آمد در کانال‌های بزرگ ونیز به وسیله قایق‌های زیبا نبوده است. ونیز مکانی بسیار منحصر به فرد برای بازدید است که حتی در میان افراد غیر گردشگر جهان نیز محبوبیت بسیار بالایی دارد. ونیز شهر جزایر است و کانال‌های آب، خیابان‌های اصلی آن به شمار می‌رود که به وسیله آبراهه‌های باریکی به هم پیوند داده شده است. در دو طرف این آبراهه‌ها یا خیابان‌های آبی ساختمان‌هایی قد علم کرده که قرن‌ها بدون تغییر میزبان ساکنانی از نسل‌های پی در پی بوده است.

ویرانه‌های پمپئی در نزدیکی شهر ناپل

به جرأت می‌توان ادعا کرد که ویرانه‌های پمپئی در نزدیکی شهر ناپل در ناحیه کامپانیا دومین مکان توریست‌پذیر ایتالیا است. این مکان باستانی در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد و نماد شهری باستانی است که در سال ۷۹ قبل از میلاد بر اثر فوران آتشفشان به خرابه تبدیل شد. این مکان باستانی تجربه‌ای متفاوت با سایر جاذبه‌های کشور برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد چرا که آن‌ها را تا حدود زیادی از سبک زندگی مردم آن زمان آگاه می‌کند.

غار آبی در ساحل آمفالی

غار آبی Grotto که در زیر صخره‌های زیبای ساحل کاپری پنهان مانده با آب‌های آبی درخشان خود چشم هر بازدیدکننده‌ای را تا دقایقی طولانی به خود خیره نگه می‌دارد. وجود سوراخی عظیم در غار که نور طبیعی بیرون را به داخل آن هدایت می‌کند، جذابیت این فضای آبی منحصر به فرد را در نگاه گردشگران دوچندان کرده است. ورودی غار به حدی کوچک است که امکان داخل شدن چند نفر با یکدیگر وجود ندارد و در هر نوبت تنها یک نفر اجازه ورود می‌یابد.

برج کج پیزا

برج کج پیزا واقع در ناحیه توسکانی ایتالیا از شناخته‌شده‌ترین چشم‌اندازهای جهان به شمار می‌رود که به وفور در تبلیغات و پوسترهای سراسر دنیا به چشم می‌خورد. ساخت و ساز این برج برای اولین بار در دهه ۱۱۰۰ آغاز شد و زمانی که به طبقه سوم رسید، معماران کج بالا رفتن آن را احساس کردند. تکمیل برج کج پیزا بیش از ۱۷۷ سال به طول انجامید و طی این مدت، معماران مختلف به ایده‌پردازی برای حل مشکل آن می‌پرداختند تا اینکه در نهایت گروهی از طراحان ادامه طبقات به صورتی که یک طرف آن‌ها بلندتر از دیگری باشد را تنها راه حل برای رفع کج بودن برج دانستند و همین ایده را پیاده کردند، اما در نهایت پیزا کج ماند اما همین ویژگی بازدید از آن را به آرزویی در میان گردشگران سراسر دنیا تبدیل کرد.

ایمنا

درباره نویسنده