چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

مسجد تاریخی خانم مرمت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از مرمت مسجد تاریخی خانم در روزهای آینده خبر داد و گفت: این مسجد از نظر سبک معماری و شیوه و تکنیک تزئینی از اهمیت بالایی برخوردار است.

سید سعید صفوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در بازدید از مسجد خانم با بیان اینکه مسجد خانم از جایگاه ویژه‌ای از نظر معماری برخوردار است، اظهار کرد: این مسجد از نظر سبک معماری و شیوه و تکنیک تزئینی از اهمیت بالایی برخوردار است و در این مرحله از مرمت مسجد نظام اقدامات حفاظتی مورد نیاز برای حفظ این بنای ارزشمند انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: برای مرمت ناودان­‌ها ترک دیوارها و کاشی‌ها و برخی از ۱۲ حجره این مسجد تاریخی یک گروه مرمتی با تجربه که در حوزه مرمت آثار و بناهای تاریخی به شیوه سنتی فعال هستند، پای‌کار خواهند بود.

صفوی بیان داشت: میزان اعتبار مورد نیاز برای مرمت اضطراری مسجد تاریخی خانم توسط کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی مشخص و بعد از آن مرمت آغاز خواهد شد.

وی گفت: مسجد و مدرسه خانم از جمله بناهای مذهبی و تاریخی شهر زنجان است که در محله قدیمی معروف به فخیم الدوله در بافت تاریخی شهر قرار دارد.

فارس

درباره نویسنده