د٫ اردیبهشت ۳۱ام, ۱۴۰۳

مسجد ابوالفضل با الهام از الگوی معماری قلعه قبان ماکو بازسازی می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو گفت: مسجد ابوالفضل که در داخل مجموعه و سایت تاریخی قلعه قبان قرار گرفته با الهام از معماری این قلعه بازسازی می‌شود.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، علی خورابلو با اعلام این مطلب اظهار کرد: از آنجایی که مسجد ابوالفضل یا در زبان محلی گوی‌مچید در داخل کوه قیه و داخل عرصه ارک اصلی قلعه قبان قرار دارد با تفاهم انجام گرفته مابین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو، اداره‌کل اواقاف و امور خیریه و سازمان منطقه آزاد ماکو مقرر شده است بازسازی آن زیر نظر کارشناسان فنی این اداره‌ انجام شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو، با اشاره به اینکه بازسازی مسجد ابوالفضل از سال ۹۶ همزمان با فصل دوم مرمت قلعه قبان آغاز شده است، افزود: در سفر استاندار به ماکو ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بازسازی این مسجد تخصیص یافته است که ۳۰۰ میلیون تومان آن واریز و مابقی آن نیز طی مراحلی واریز خواهد شد.

او گفت: تاکنون عملیات بازسازی سقف و پوشش خرپاهای این بنا انجام شده و در صورت تخصیص اعتبار ادامه عملیات انجام خواهد شد.

خورابلو تصریح کرد: مسجد ابوالفضل یکی از مکان‌های مهم گردشگری مذهبی ماکو محسوب می‌شود که هر ساله در ایام تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی میزبان خیل عظیمی از زائران است.

میراث آریا

درباره نویسنده