س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳

مرمت بنای مستوفی‌الممالک در حال پیگیری است

 شرکت ملی پست اعلام‌کرد: مرمت و احیای بنای تاریخی مستوفی‌الممالک در حال پیگیری است.

شرکت ملی پست در پاسخ به مطلبی با عنوان «تیشه شرکت ملی پست بر ریشه خانه مستوفی‌الممالک»، در جوابیه‌ای اعلام‌کرد: ضرورت حفاظت از آثار تاریخی، به عنوان یک دغدغه ملی و جهانی در دولت سیزدهم بیش از پیش مورد تاکید قرار دارد.

با توجه به اینکه خانه ۱۲۵ ساله مستوفی‌الممالک در تملک پست جمهوری اسلامی قرار دارد، این دغدغه برای مسوولان وزارت ارتباطات و شرکت ملی پست همواره وجود داشته است.

بدیهی است که تعیین هدف یا اهداف فرآیند ترمیم و بازسازی این اثر تاریخی، متاثر از عوامل مختلفی است که بدون مشارکت و شناخت درست آنها نمی‌توان مسیری بی‌نقص برای آن در نظر گرفت.

بر همین اساس، مذاکرات و جلسات متعددی در ماه‌های اخیر با مجموعه‌های مربوطه از جمله وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شهرداری تهران و غیره به‌منظور همفکری و تعامل انجام شده و مرمت و احیای این بنای تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

اکنون این امر در مرحله بررسی و شناسایی شرکت‌ها و گروه‌های معماری برای عقد قرارداد است که نتایج آن در ادامه اعلام می‌شود.

گفتنی است تا سال گذشته دانشجویان و علاقه‌مندان از این بنا بازدید می‌کردند، اما اکنون به دلیل نیاز به مرمت این امر متوقف شده است.

ایرنا

درباره نویسنده