ی٫ اردیبهشت ۳۰ام, ۱۴۰۳

مرمت بنای تاریخی امامزاده هارون (ع) طالقان آغاز شد

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: مرمت و بهسازی بقعه متبرکه امامزاده هارون (ع) شهرستان طالقان آغاز شد.

رحیم خاکی” روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از این بقعه متبرکه گفت: مرمت این امامزاده یکی ‌از اولویت‌های سال جاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز است که امروز عملیاتی شد.

وی یکی از دغدغه‌های اداره کل میراث غرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز، حفاظت و مرمت از بناهای تاریخی مذهبی عنوان کرد و افزود: مرمت این بنای تاریخی و مذهبی با تعامل و همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز آغاز شده است.

علی مهدوی فرماندار طالقان نیز در این بازدید گفت: بقعه امامزاده هارون (ع) واقع در نزدیکی روستای جوستان ظرفیتی بزرگ برای تبدیل به قطب‌ گردشگری مذهبی طالقان است.

مدیر کل میراث فرهنگی،‌گردشگری و صنایع دستی بر تسریع در مرمت این بنای تاریخی تأکید کرد.

امامزاده هارون در نزدیکی روستای جوستان از توابع شهرستان طالقان، آرامگاه برادر امام رضا(ع) و یکی از فرزندان امام موسی کاظم (ع) است.

بنا بر گفته کارشناسان این بنا با مصالح بوم آورد سنگی و معماری خاص در دوره ایلخانی ساخته و در دوره دوره صفویان مرمت شده است.

آرامگاه امامزاده هارون(ع) یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی و تاریخی طالقان است که در سال ۸۱ با شماره‌ی ثبت ۷۰۵۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

درباره نویسنده