ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی زنجان طلایی شدند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: مخترعان گروه معماری و عمران این دانشگاه با درخشش در مسابقات اختراعات بین‌المللی سوئیس توانستند به مدال طلای این مسابقات دست یابند.

مهدی ساشورپور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جزئیات این سری مسابقات بین‌المللی اختراعات سوئیس، عنوان کرد: فدراسیون جهانی مخترعان یکی از سازمان‌های پیشرو در حوزه اختراع و نوآوری در جهان است که یکی از مهم‌ترین اهداف اصلی فدراسیون، بسترسازی و قدردانی از جامعه مخترعان و نوآوران به شمار می‌رود.

ساشورپور با اشاره به بخش‌های مختلف این مسابقات، اظهار کرد: در این رقابت‌ها، ۷۴۰ اختراع از ۳۲ کشور از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، مراکش، ایران، قطر، بحرین، انگلستان، لبنان، لهستان و … در این رویداد ثبت‌نام کردند که گروه مخترعان زنجان در رقابت با گروه مخترعان کشورهای شرکت‌کننده توانستند به این مقام نائل شوند.

این مسئول با اشاره به جزئیات گروه مخترعان زنجانی، بیان کرد: حسین پروینی‌ثانی استاد گروه عمران، پری علوی و اشکان خطیبی از دانشجویان مقطع دکتری گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان اختراع دستگاه و روش گلخانه مولد انرژی و تصفیه هوا در نمای ساختمان در این سری مسابقات شرکت کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، خاطرنشان کرد: معیارهای اعضای هیئت داوران در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف و مهم هر اختراع و نوآوری نظیر بررسی میزان تقاضای عمومی، اقتصادی و مقرون به صرفه بودن، دوست‌دار محیط‌زیست و … بود و امیدواریم این گروه مخترعان و سایر گروه‌های دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این مسیر بتوانند برای مجموعه دانشگاه و استان زنجان افتخارآفرینی به عمل آورند.

ایسنا

درباره نویسنده