محور گردشگری صنایع‌دستی یزد را برای اولین بار قدم زدیم

 
محور گردشگری صنایع‌دستی یزد را برای اولین بار قدم زدیم/ صنایع‌دستی جاذبه‌ای در کنار معماری، میراث‌فرهنگی و تاریخ یزد

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، عبدالمجید عربی روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه با بیان این‌که گردشگری و صنایع‌دستی به‌هم‌پیوسته است، تصریح کرد: برای اولین بار تلاش کردیم تا در مسیر گردشگری صنایع‌دستی یزد به‌صورت گروهی قدم بزنیم و محور متفاوت حوزه گردشگری صنایع‌دستی را تجربه کردیم.

معاون صنایع‌دستی استان یزد با بیان این‌که صنایع‌دستی و گردشگری به‌هم‌ پیوسته است، اظهار کرد: محور گردشگری صنایع‌دستی با حضور جمعی از دانشجویان و علاقه‌مندان به هنر صنایع‌دستی رونمایی شد، در این مسیر راه پیمودیم و با فعالان صنایع‌دستی و پیشکسوتان آشنا شدیم و به گفت‌وگو نشستیم، همچنین قرار است این محور را تقویت کنیم.

عربی با اشاره به تنوع صنایع‌دستی در یزد خاطرنشان کرد: یزد صاحب صنایع‌دستی با تنوع زیاد است و این مقوله می‌تواند جاذبه‌ای در کنار معماری، فرهنگ، تاریخ و میراث فرهنگی غنی یزد باشد و ماندگاری گردشگران در یزد را نیز بیشتر کند.

او با اشاره به این‌که صنایع‌دستی بخشی از هویت ملی و فرهنگی هر جامعه‌ای است، گفت: رویداد قدم زدن در مسیر گردشگری صنایع‌دستی را به اهتمام دانشگاه آزاد اسلامی یزد و باشگاه گردشگری جهاد دانشگاهی یزد برگزار کردیم و برنامه داریم تا رویدادهای متنوعی را برگزار کرده و شاهد رونق گردشگری و صنایع‌دستی باشیم.

میراث آریا

درباره نویسنده