پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

مجوز تأسیس «مرکز تحقیقات شهرسازی و معماری» در مشهد اخذ شد

مسئول مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بیان کرد: با توجه به اهمیت راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی مسئله‌محور در راستای انجام پژوهش‌های دانش‌بنیان و درآمدهای اقتصادی، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد موفق به اخذ مجوز تأسیس «مرکز تحقیقات شهرسازی و معماری» از سوی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه شد.

زهره ترابی‌زاده، مسئول مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، اظهار کرد: طی ارزیابی‌های مستمر توسط اداره‌کل مراکز تحقیقاتی سازمان مرکزی، مرکز تحقیقات بیولوژی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در سال ۱۴۰۱ موفق به کسب رتبه سطح یک کشوری شد.

وی با بیان اینکه این مرکز طی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز رتبه یک کشوری را به خود اختصاص داده بود، ادامه داد: این ارزیابی با توجه به دستاوردهای علمی ارزشمند، در زمینه تولید علم و همچنین کسب دانش فنی در طرح‌های اقتصادی و دانش‌بنیان صورت گرفت.

ترابی‌زاده افزود: با توجه به اهمیت راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی مسئله‌محور و در راستای انجام پژوهش‌های دانش‌بنیان و درآمدهای اقتصادی، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با استفاده از توان حداکثری اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه، به‌ویژه در رشته معماری و شهرسازی، موفق به اخذ مجوز تأسیس مرکز تحقیقاتی با عنوان «مرکز تحقیقات شهرسازی و معماری» از سوی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه شد.

مسئول مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: امید است با فعالیت این مرکز تحقیقاتی، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان و همچنین طرح‌های پژوهشی به شکل هدفمند و در جهت کمک به حل نیازهای کشور، استان و به‌ویژه شهر مشهد اجرایی شود.

ایکنا

درباره نویسنده