ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

مجموعه بوم گردی در شرق کرج ایجاد می شود

رییس کمیسیون معماری شورای اسلامی شهر کرج از ایجاد یک مجموعه گردشگری و بوم گردی به مساحت ۹۸۸ هکتار در محدوده خلج آباد کرج خبرداد.

احد رسولی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اراضی ۹۸۸ هکتاری حریم رودخانه کرج و بوستان شهید چمران از گذشته های دور تاکنون باغ و تفرجگاه عمومی بوده  که بخشی  از این محدوده  متروکه شده بود اما اکنون شورای اسلامی شهر برای هویت بخشی به این ظرفیت ، ایجاد مجموعه گردشگری و بوم گردی در آن را در دستور کار قرار داده است.

وی بیان داشت : برهمین اساس شورای اسلامی شهر کرج بودجه ای در اعتبارات امسال و سال آینده برای توسعه این مجموعه گردشگری و بوم گردی پیش بینی کرده و در ماه های اخیر بخشی از پروژه به صورت گذرگاه سبز  و ایجاد مناظر زیبا  اجرایی کرد اما با توجه به اهمیت موضوع،  شنبه هفته جاری تصمیم براین گرفته شد تا اقدامات جدی برای هویت بخشی به این محدوده و ایجاد یک فضای بانشاط برای شهروندان انجام شود.

رسولی گفت : طبق پیش بینی ها ، ایجاد پل های ارتباطی بر روی رودخانه کرج بین بوستان شهید چمران و منطقه خلج آباد ، احداث پیست دوچرخه سواری ، احداث پارکینگ عمومی ، ساخت مراکز تجاری و پذیرایی ، ایجاد فروشگاه های صنایع دستی با محوریت محصولات بومی ، اجرای طرح های زیست محیطی و زیبا سازی از مهمترین اقدامات برای مجموعه گردشگری و بوم گردی خلج آباد است.

رییس کمیسیون معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: در اجرای این پروژه بزرگ از ظرفیت های فرهنگی و  اجتماعی کلانشهر کرج برای هویت بخشی به این مجموعه  استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد که هر چند امسال یک پروژه گذرگاه سبز در این محدوده احداث شد اما از سال آینده در ابعاد مختلف برای ایجاد یک مجموعه زیبا و در خور شان شهروندان کرجی پرداخته خواهد شد.

کلانشهر کرج حدود ۲۸۰ بوستان تفریحی دارد.  

منبع:ایرنا

درباره نویسنده