د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

ماهانه ۵۰ مجوز مرمت برای حجره‌های بازار تاریخی زنجان صادر می‌شود

 امیر ارجمند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تعمیر و مرمت بازار زنجان بر اساس مقررات مطابق الگوهای معماری بازار زنجان انجام می­‌شود.

وی اضافه کرد: در طرح مرمت، حجره‌های بازار شکل امروزی پیدا نمی‌کنند بلکه با همان شکل قدیم خود و با هماهنگی معاونت میراث‌فرهنگی و کسبه و با نظارت مستقیم نیروهای یگان حفاظت موردبازسازی و مرمت قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان  ادامه داد: این بازار طولانی‌ترین بازار سرپوشیده کشوربشمار می آید که مرمت قسمت‌های تخریب‌شده بازار زنجان در فرصت مناسب با مشارکت مالکان انجام می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه بازار زنجان یکی از مکان‌های توریستی و جذب گردشگر استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: از همین رو حجره‌های بازار تاریخی زنجان همه‌ساله تعمیر، مرمت و حفاظت می‌شود.

ارجمند افزود:لازمه صیانت و حفاظت از بازار تاریخی زنجان به‌عنوان یک اثر فرهنگی جهانی جلب مشارکت بازاریان است که طی سال‌های گذشته، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان توانسته با حمایت‌های اصناف بازار تاریخی به این مهم جامع عمل بپوشاند.

این مسوول خاطرنشان کرد: بازار تاریخی زنجان نمونه ارزشمند از معماری ایرانی و اسلامی است که باید برای مرمت یکپارچه این اثر تمامی جوانب را بسنجد.

ایرنا

درباره نویسنده