ی٫ اردیبهشت ۳۰ام, ۱۴۰۳

مالکان خانه‌های سبز غرب تهران تشویق می‌شوند

خانه‌های سبز، خانه‌هایی که معیارهای سازگاری با محیط ‌زیست در آنها لحاظ شده باشد، انتخاب و مالکان و سازندگانشان تشویق می‌شوند.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرداری منطقه ۵ گفت: «مالکان و سازندگان ساختمان‌ها که به اصول مدیریت، بهینه‌سازی انرژی و توسعه فضای سبز و معیارهای محیط زیستی پایند هستند تشویق می‌شوند.»

ساناز فتحی افزود: «ساختمان‌سازی با استفاده از فن‌آوری ساختمان سبز، کمترین آلودگی و مداخله را در محیط زیست دارد و مهم‌ترین مسئله در آن، حفاظت از محیط زیست و سلامت شهروندان است. چند نمونه خانه سبز در منطقه ۵ شناسایی شده است و لوح زرین دریافت کرده‌اند. مالکان و سازندگان ساختمان‌ها نیز با مراجعه به اداره محیط زیست شهرداری منطقه می‌توانند اعلام آمادگی کنند تا اقدامات لازم برای پیوستن به شبکه زیست‌محیطی خانه‌های سبز انجام شود.»

او گفت: «معماری پایدار، مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی، مدیریت آب، حفظ و توسعه فضای سبز و نگهداری از درختان، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش تولید و تفکیک پسماند و استفاده از مصالح پایدار دلیلی است تا بستری مناسب برای ترغیب سازندگان و مالکان ساختمان‌ها به رعایت ملاحظات محیط زیستی فراهم شود.»

همشهری آنلاین

درباره نویسنده