پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

لزوم تشکیل «شهرداری تاریخی» در اصفهان

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در قبال تمام جذابیت‌ها و زیبایی‌های ماندگار و تاریخی اصفهان مسئول هستیم، هنوز در جذب توریست و گردشگر در این‌ شهر تاریخی موفق عمل نشده است؛ در این دوره مدیریت شهری امید است که اهتمام ویژه برای رسیدگی به این موضوع صورت گیرد.

رسول میرباقری در خصوص اهمیت بافت تاریخی اصفهان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سرمایه‌ها و گوهرهای ارزشمند شهر، بافت تاریخی اصفهان است که در این سال‌ها مسئولان و شهروندان قدر آن را به خوبی نشناخته‌اند.

وی افزود: طی این سال‌ها در شهرداری اصفهان هیچ‌گونه مدیریتی در جهت سیاست‌گذاری و ایجاد راهکار، چشم‌انداز و ساماندهی جدی و تسهیلات جذاب برای شهروندان وجود نداشته است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تاکید کرد: انجام این عملکرد به وسیله شهرداری تاریخی، معاونت تاریخی و یا یک اداره‌کل امکان‌پذیر است تا موضوع ساماندهی و سیاست‌گذاری بافت تاریخی اصفهان به خوبی و با فراغت پیگیری شود.

میرباقری میراث ماندگار و هنر اصفهان را از الطاف الهی دانست و گفت: یکی از نعمت‌های الهی در اصفهان وجود میراث ماندگار و هنری است که با افتخار می‌توان اعلام کرد در جهان کم‌نظیر است، در حال حاضر می‌بینیم در برخی از شهرهای ایران و جهان با میراث‌های بسیار کمتر و ضعیف‌تر در بخش گردشگری و جذابیت توریستی که ایجاد شده اقتصاد فعالی برای شهروندان آن شهر ایجاد شده است.

برای جذب گردشگر در شهر تاریخی اصفهان موفق عمل نشده است

وی ادامه داد: در قبال تمام جذابیت‌ها و زیبایی‌های ماندگار و تاریخی اصفهان مسئول هستیم، هنوز در جذب توریست و گردشگر به این شهر تاریخی موفق عمل نشده است؛ در این دوره مدیریت شهری امید است که اهتمام ویژه‌ای به این موضوع شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه خاص مدیریت شهری به جذابیت‌ها و زیبایی‌های ماندگار تاریخی اصفهان تمام مسئولان شهر و شهروندان می‌توانند قدرشناس میراث ماندگار و گوهر ارزشمند بافت تاریخی اصفهان باشند.

میرباقری تصریح کرد: با این اتفاق و با مساعدت شهروندان، مسئولان شهر اصفهان نیز می‌توانند به خوبی ارزش این گوهر بازمانده از پیشینیان را بشناسند، به دلیل اینکه هیچ وقت دولت و مدیریت شهری بدون کمک شهروندان نمی‌تواند عملکردی را به درستی پیش ببرد.

وی خاطرنشان کرد: هر زمان شهروندان در برنامه‌ای حضور فعال داشته باشند باعث آبادی، رشد و تعالی شهر می‌شوند بنابراین امید است همکاران شورای ششم با جلسه‌های مستمری که دارند، بتوانند تصمیمات جدی برای بافت مدیریت تاریخی اصفهان داشته باشند.

ایمنا

درباره نویسنده