د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

لزوم ایمنی سازی گذرهای مدارس

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، با توجه به بازگشایی مدارس از شهرداری تهران خواست به سرعت نسبت به ایمن سازی گذرهای مدارس اقدام شود.

 مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا با اشاره به فرارسیدن سال جدید تحصیلی در خصوص معابر گذر دانش آموزان خطاب به شهردار تهران متذکر شد: با توجه به فرارسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید از شهردار درخواست می‌شود به سرعت مأموریت‌هایی را که به صورت سنواتی طی سال‌های گذشته به ویژه در مناطق محروم انجام می‌داده است؛ در دستور کار قرار داده و بازرسی‌ها لازم را به عمل آورد. همچنین جلساتی را با مدیران مدارس برگزار کند تا مشکلات و ایرادات موجود مرتفع شود.

عباسی در ادامه تأکید کرد: در حوزه ایمنی معابر، ضروری است که معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک مناطق هم اقدامات لازم را پیرامون گذرهای مدارس در دستور کار قرار دهد.
تعرفه سرویس مدارس باید قانونمند باشد 
مهدی چمران، رئیس شورا در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا بیان کرد: انتظار داشتیم جلسه استقبال از مهر قوی تر و بهتر برگزار شده و بیشتر به این موضوع پرداخته شود. لذا تأکید می‌شود از فرصت باقیمانده استفاده شده و با آموزش و پرورش و پلیس راهنمایی و رانندگی و نیز شرکت واحد اتوبوس جلساتی برگزار شود؛ ناگفته نماند که تمهیداتی در این باره اندیشیده و اعلام شده است.
چمران در ادامه تصریح کرد: تعرفه سرویس مدارس نیز باید قانونمند باشد، ما از گروه‌های مختلفی که با یکدیگر در این زمینه رقابت می‌کنند تا کمترین میزان اجاره را از مردم دریافت کنند؛ استقبال می‌کنیم. اما باید یک نظمی وجود داشته باشد. این وظیفه که به بخش خصوصی یعنی تاکسیرانان محول شده است؛ می‌تواند بسته به خواست والدین متفاوت باشد. یعنی آن‌ها می‌توانند از بخش خصوصی یا دولتی استفاده کنند؛ آنچه ما بر آن تأکید داریم این است که نرخ کرایه از میزان مصوب بیشتر نباشد.
وی افزود: تلاش ما این است که طی شش ماه اول، پرداخت‌ها برای تاکسی‌ها را هم الکترونیک کنیم تا دیگر با چنین مسائلی مواجه نباشیم و انتظار داریم در شورای ششم، هرچه سریع‌تر این موضوع عملیاتی شده و مشکلات موجود و نظایر این اختلافات را نداشته باشیم.
افق تهران

درباره نویسنده